• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۵
  • شناسه خبر: 36516

همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود/ فاصله جامعه با دستگاه تعلیم و تربیت، مهم ترین مشکل آموزش و پرورش

همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود؛ البته تا امسال مدارس بالای ۱۰ نفر مورد نظر بود که از سال آینده حتی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم جمع آوری خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی فرهنگیان شهرستان خدابنده با اظهار کرد: ما امروز داغدار تعدادی از دانش آموزان هستیم که شمار آنها به بیش از ۲۰ نفر رسیده و در این حادثه یک دانشجو معلم نیز شهید شده است.


صحرایی گفت: اینکه تعداد زیادی از شهدای این حادثه دانش آموز هستند؛ نشان می دهد که حاج قاسم سلیمانی چقدر در بین دانش آموزان محبوب بودند؛ البته که شعار همه شهدای عزیز اتحاد است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل امروز آموزش و پرورش فاصله ایجادشده جامعه با دستگاه تعلیم و تربیت است باید بتوانیم زمینه را مهیا کنیم تا آموزش و پرورش دغدغه اصلی مسئولان و جامعه قرار گیرد گفت: تمام کسانی که مسئولیت‌های مهم و ستادی را بر عهده دارند باید آموزش و پرورش توسعه‌یافته را زمینه ساخت کشور توسعه یافته بدانند.

وزیرآموزش و پرورش گفت: همه مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شود؛ البته تا امسال مدارس بالای ۱۰ نفر مورد نظر بود که از سال آینده حتی مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم جمع آوری خواهد شد.
صحرایی با اشاره به اینکه فقط در استان زنجان یک هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دوره فعلی توجه به مناطق محروم است و در این راستا سرانه‌ها به مدارس روستایی و هنرستان‌ها اختصاص دارد.
صحرایی با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش کنکور بود، گفت: دو قانون برای کنکور در مجلس تصویب شد که خیلی به این وزارتخانه کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه با سیاست این دولت تقویت مدارس است و بارها به این شعار اشاره کرده‌ایم که مدرسه قوی به منزله ایران قوی است، گفت: خوشبختانه با مصوبات مجلس مقابل مافیای کنکور را گرفته‌ایم که موجب جلوگیری از تبعیض خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رتبه بندی معلمان نیز گفت: ۵۰ همت برای رتبه بندی معلمان که ۱۰ سال پیگیر آن بودیم هزینه شد.
وی با اشاره به روند استخدام معلمان در آموزش و پرورش گفت: به گواه متخصصین، فعال شدن ۷۰۰ کانون در کشور برای شناسایی و جذب افرادی که به خلق و خوی معلمی آراسته هستند کم نظیر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست