• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۶
  • شناسه خبر: 36547

سالن نمایش باگذشت ۱۷ سال ۱۳ درصد پیشرفت دارد/نیازمند توجه جدی دولت هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه کاره فرهنگی این استان نیازمند تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

امرالله حسنی در گفت و گو با پیام ملّت افزود: مهمترین طرح فرهنگی این استان تکمیل سالن نمایش است که این طرح از سال ۱۳۸۵ شروع شده است و با گذشت حدود ۱۷ سال هنوز ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

.

وی با بیان اینکه این طرح تنها سالن نمایش زنجان است، اضافه کرد: در سفر نخست هیات دولت به زنجان ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این سالن پیش بینی شد اما رقمی به آن تخصیص نیافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان ابراز امیداری کرد: یک هزار میلیارد ریال در سفر دوم رییس جمهور به این استان برای شتاب دادن به روند اجرایی این طرح اختصاص یابد.

حسنی گفت: این سالن دارای چند سن است که تکمیل آن ظرفیت مناسبی را برای کارهای حرفه ای گروه های نمایشی و کارهای محلی فراهم می کند.

وی با بیان اینکه ۳۸۶ کانون فرهنگی در زنجان وجود دارد، اظهار کرد: تجهیز و تکمیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر نیازهای بخش فرهنگی استان زنجان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان افزود: برخی از این کانون ها غیر فعال هستند و با خرید قفسه کتاب، میز و صندلی و تجهیزات نرم و سخت افزاری باید آنها را فعال کرد.

حسنی، تجهیز هنرستان هنرهای زیبا را از دیگر طرح های نیمه کاره زنجان دانست و اضافه کرد: در این محل، رشته های کارگردانی سینما، تئاتر و موسیقی تدریس می شود و در حال حاضر برای تجهیز آن از نظر امکانات و سخت افزار نیازمند اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: تعمیر و تجهیز فرهنگسراهای استان زنجان از دیگر درخواست های اهالی فرهنگ و هنر است چرا که بیشتر فرهنگسراها به علت قدمت بالا فرسوده شدند و نیاز به نوسازی و نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی دارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست