• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 36697

برای هر دونفر یک خودرو در زنجان داریم/ مردم ترافیک را از چشم پلیس راهور می بینند در حالی ۳۲ دستگاه مسئول آموزش هستند/ در مرکز شهر تخلف رانندگی نداریم/ مرکز شهر از حداقل مهندسی ترافیک برخوردار نیست

مردم ترافیک را از چشم پلیس راهور می بینند، درحالی که در کل دنیا موضوع ترافیک و حل آن بر سه اصل مهندسی ترافیک که مربوط به جاده و خیابان ها و محورهای ایمن است، دوم آموزش و سوم اجرای مقررات توسط پلیس استوار است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید حبیب موسوی، رییس پلیس راهور استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: مردم ترافیک را از چشم پلیس راهور می بینند، درحالی که در کل دنیا موضوع ترافیک و حل آن بر سه اصل مهندسی ترافیک که مربوط به جاده و خیابان ها و محورهای ایمن است، دوم آموزش و سوم اجرای مقررات توسط پلیس استوار است.

موسوی گفت: مهندسی ترافیک یعنی اگر بخواهمی ترافیک ایمن و روانی داشته باشیم باید جاده ها و خیابان ها و معابر را براساس آیین نامه ایمنی راه ها تنظیم کنیم که این خود دو اصل دارد؛ ایمنی راه ها و ایمنی خودرو. در داخل شهر این چنین است که مراکز مختلف خرید و تجاری وخدمات و ساختمان پزشکان وبانکها و درمانگاه ها و غیره باید پارکینگ داشته باشند و براساس اصول شهرسازی باید ساخته شوند.

وی در خصوص آموزش نیز گفت: دومین اصلی که باید به آن بها داد، آموزش است. ۳۲ سازمان در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی مسئول و دخیل هستند که هیچکدام حتی دریک مورد هم وظیفه خود را انجام نداده اند و مردم، ترافیک را از چشم پلیس راهور می بینند. تنها موردی که در اموزش به آن اتکا کرد ه ایم آموزش های رانندگی برای دریافت گواهینامه است در حالی آموزش و پرورشبرای کسی که دیپلم می گیرد باید اموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را ارائه دهد و همینوطر سازمان های دیگر مثل شهرداری و غیره.

موسوی با بیان اینکه طبق پژوهش هایی که در سال های گذشته انجام شده فوت یک نفر در حادثه رانندگی ۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای کشور هزینه و خسارت در پی دارد گفتن: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور در تصادفات رانندگی کشته شدند.

رییس پلیس راهور استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای مقررات سومین اصلی است که رانندگان و کاربران ترافیک باید آن را اجرا کنند گفت: اگر اجرای مقررات هم توسط پلیس راهور درست اجرا و نظارت نشود این مثلث ترافیک، تکیمل نخواهد بود.

موسوی گفت: امسال ۱۰۷ دردصد افزایش اعمال قانون تخلفات و افزایش شت برخورد با تخلفات داشتیم که بدیهی است که دلخوری و نارضایتی مردم از پلیس را به هماره دارد ولی بازهم این موضوع و مشکل ترافیک در استان حل نشده است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم خیابان ها و معابر را بدون توجه به مسائل و اصول ایمنی و ترافیکی درست کنیم و بعد به پلیس راهور بگوییم حالا برو جریمه کن گفت: مواردی که برخی از اعضای شورای شهر مطرح می کنند نیز غیر تخصصی و غیر کارشناسی و بدون اطلاع از مسئولیت نهاد ها است. ما خودمان را در حل موضوع ترافیک به هیچ عنوان کنار نمی کشیم ولی از عملکرد خود نیز دفاع می کنیم.

رییس پلیس راهور استان زنجان گفت: از طرفی تصادفات هم زیاد شده است و یکی از دلایل افزایش تصادفات افزایش تعداد خودرو است. روزانه ۲۵٠ خودرو در استان تعویض پلاک میشود، علاوه بر خودروهایی که مستقیما از کارخانه به نام فرد میشود. بیش از ۶٠٠هزار خودرو در استان زنجان داریم که در واقع برای هر دونفر یک خودرو داریم که این تعداد بیش از میانگین کشوری است. همچنین بیش از ۳٠٠هزار موتورسیکلت در استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای ورود خودروی جدید باید خودروی فرسوده را از چرخه خارج کنیم گفت: افزایش وسایل حمل و نقل عمومی نیز باید جدی گرفته شود. اگر رفت و امد شهروندان با وسایل عمومی آسان باشد نیازی ندارند با خودروی شخصی در مرکز شهر باشند.

موسوی افزود: تعویض و نصب پلاک نوبتی است و دستگاه ساخت پلاک نیز از مهرماه در استان داریم که با وجود آن ساخت پلاک و نصب آن در یک ساعت انجام میشود.

وی در خصوص پیامک های اشتباهی که رانندگان دریافت می کنند نیز گفت: پیامک های اشتباهی که گاهی برای رانندگان ارسال میشود دو دلیل دارد؛ یک دلیل این است که فردی پلاک خود را دستکاری کرده و منطبق با شماره پلاک ماشین دیگری شده است و دلیل دوم این است که اگر دستی اعمال شده باشد، ممکن است اشتباه کاربر باشد. در صورت بروز این مشکل نیز بصورت اینترنتی از طریق پلیس +۱٠ و نرم افزار پلیس من امکان اعتراض هست و در کمیسیون ماده ۵ قابل پیگیری است.

رییس پلیس راهور استان زنجان درمورد پیامک کشف حجاب نیز گفت: راهنمایی و رانندگی دو نوع دوربین دارد که یکی پلاک خوان است و دیگری دوربین نظارتی است که توسط کاربری که پشت مانیتور است کنترل و نظارت میشود، کشف حجاب جرم است، در این خصوص دو بار تذکر داده میشود و مرحله سوم توقیف برای خودرو ثبت میشود.

موسوی با بیان اینکه روزانه حداقل ۱۵ دستگاه خودروی شوتی در استان زنجان توقیف میشود گفت: خودروی شوتی نیز دونوع است؛ یکی خودرویی که در جاده هااست و قاچاق می کند و دومی خودرویی است که به عناوین مختلف تخلف حادثه ساز میکند و باید توقیف شود.شیشه دودی به نوعی که از سه متری، سرنشین توسط افسر دیده نشود، استاندارد نیست و تخلف است.

موسوی با بیان اینکه راه حل ترافیک زنجان، ترافیک تبخیری است گفت: یعنی بافت قدیم شهر پباده راه شود و مردم با وسیله نقلیه آنجا رفت و آمد کنند و امکانات تجاری و خدماتی که جذب سفر در مرکز شهر میکند باید در تمام مناطق شهر توزیع شود.

شبیری، رییس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور زنجان نیز در این جلسه گفت: در مرکز شهر تخلف راهنمایی نداریم و مشکل اصلی در مهندسی ترافیک است.

وی افزود: با کوبیدن راهنمایی و رانندگی، مطالبه گری از کانال درستش منحرف میشود، چرا مشکل را به مردم نشان نمی دهیم؟ در مرکز شهر از حداقل مهندسی ترافیک برخوردار نیستیم. با کوبیدن راهنمایی و رانندگی مشکلی حل میشود؟

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست