• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۲۶
  • شناسه خبر: 36717

در سفر رییس جمهوری به زنجان بیشترین اعتبار برای راه های استان گرفته شد/ بیش از دومیلیارد تومان سرقت تجهیزات راهداری در ۶ ماهه اول سال جاری

در سفر رییس جمهوری به زنجان، بیشترین اعتبار برای راه ها گرفته شد و مبلغ آن به ۴ هزار میلیارد تومان رسید. بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای راهداری مصوب شد که طی آن، ۵۰ نقطه به لحاظ روشنایی، تعریض جاده و سایر خدمات راهداری ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان درنشست خبری اظهار کرد: راهداری زنجان با ۵۲۰ نفر پرسنل در چرخه راهداری زمستانی و سفرهای تابستانی و نوروزی و انجام عملیات عمرانی در تابستان در حال فعالیت است.

قزوینیان گفت: امسال دوبرابر سال گذشته توانستیم به وضعیت جاده ها رسیدگی کنیم و در این راستا مجموعاً از سال گذشته تا کنون برای ۱۵۱ کیلیومتر از راه های اصلی و شریانی روکش آسفالت انجام شد. در حوزه راه های فرعی نیز ۱۲۱ کیلیومتر روکش آسفالت انجام شد.

وی افزود: ۱۱۵ کیلومتر از راه های روستایی نیز در سفر اخیر رئیس جمهوری افتتاح شد و ۶۴ کیلومتر از راه های روستایی نیز آماده آسفالت است و در حال حاضر ۹۵ درصد خانوارهای روستایی از راه های آسفالت برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در خصوص نقاط حادثه خیز توسط مشاوران معاونت حمل و نقل راهداری استان مطالعات دقیقی انجام شده است گفت: محورهایی که پرتصادف بود مثل زنجان- میانه، زنجان- قیدار، ابهر-قیدار شناسایی و اولویت بندی شده است .

قزوینیان با اشاره به اینکه کمیسیون ایمنی کشور در سال ۹۸ معیارهایی را برای نقاط پرحادثه تعیین کرده بود که براساس آن ۹۷ نقطه شناسایی شد ولی درسال ۱۴۰۲ این معیارهای عوض شد و طی آن ۷ نقطه دیگر شناسایی شد گفت: نقاط پرحادثه فقط این ۷ نقطه نیستند و کل راه های استان می تواند حادثه خیز باشد.

وی افزود: ۳۲ دستگاه خدمات رسان در کاهش تصادفات دخیل هستند که یکی از آنها راهداری است.

قزوینیان با بیان اینکه جاده ابهر قیدار جاده فرعی است و کاملا استاندارد است و طراحی آن هم برمبتنای سرعت مشخصی است گفت: راهداری وظیفه نگهداری جاده هارا دارد ساخت راه ها و جاده ها بر عهده راه و شهرسازی است.

مدیر کل راهداری استان زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهوری به زنجان گفت: در این سفر بیشترین اعتبار برای راه ها گرفته شد که مبلغ آن به ۴ هزار میلیارد تومان رسید که بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای راهداری مصوب شد که طی آن ۵۰ نقطه به لحاظ روشنایی تعریض جاده و سایر خدمات راهداری انجام خواهد شد.

وی در خصوص سرقت علائم و تجهیزات راهداری در جاد ه ها نیز گفت: یکی از مشکلات ما سرقت علائم در سطح راه های استان است که پایه های تابلو، پایه های گاردریل، چراغ چشمک زن، باتری های سولار و کابل های روشنایی به سرقت می رود و در ۶ ماهه اول سال جاری این خسارت، بیش از ۲میلیارد تومان بوده است.

قزوینیان در مورد ماشین آلات راهداری نیز گفت: در حال حاضر ۲۵۴ دستگاه ماشین آلات راهداری داریم که عمرمتوسط آن ها بالای ۲۵ سال است و ۹۰ درصد این ماشین آلات را تحت تعمیر قرار دادیم.

گفتنی است، استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که چهار هزار کیلومتر از آن، راه روستایی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست