• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۲۷
  • شناسه خبر: 36740

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه “خانه روشن” به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «خانه روشن» با میزبانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان به کار خود پایان داد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه «خانه روشن» با میزبانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان با حضور علیرضا خمسه و غلامحسین لطفی (صداپیشه بابابرقی) و هنرمندان پیشکسوت، به کار خود پایان داد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

محمد علی‌اکبری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر در این مراسم اظهار کرد: در سالجاری پنج جشنواره ملی با عناوین کاریکاتور، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، برق و رسانه و جشنواره فیلم‌کوتاه «خانه روشن» در حوزه فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه انرژی برگزار شده است.

علی اکبری با بیان اینکه مصرف انرژی به ویژه مصرف برق بسیار بالا است و سیاست افزایش تولید در این زمینه درست نیست و نیاز به کنترل مصرف و یا بینه سازی مصرف است نه راهکارهای افزایش تولید برق چون این مسابقه تولید و مصرف تمام شدنی نیست.

وی افزود: صنعت برق و مصرف بهینه باید به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود و ارتقای سواد مصرف انرژی باید با هدف آگاهی مردم از اینکه انرژی برق با سختی تولید می‌شود و به‌دست مردم می‌رسد صورت بگیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر با اشاره به اینکه نیاز به ارتقا سواد انرژی میان مردم داریم گفت: در این خصوص زبان هنر، چشمه جوشانی است که بر همه مخاطبان اثر گذار است. و مقوله اجتماعی‌سازی صنعت برق را باید اجرا و روش درست مصرف برق را باید بین مردم نهادینه کنیم.

علی اکبری افزود: نسل جدید، ادبیات خاص خود را می‌خواهد، پویانمایی و انیمیشن نیاز ماست تا از طریق کارتون و بازی‌های کامپیوتری، به ذهن و فکر مردم و نسل جدید ورود کنیم.

گفتنی است، ۱۰۹ اثر در این جشنواره ملی برای بررسی در مرحله داوری انتخاب شد که ۱۴۸ اثر در بخشهای داستانی، مستند، پویانمایی و موشن گرافیک به این جشنواره ارسال شده بود.از مجموع آثار رسیده به این جشنواره ۳۸ فیلم در بخش داستانی، ۳۵ فیلم در بخش مستند و ۷۵ اثر نیز مربوط به بخش های پویانمایی و موشن گرافیکی است.

در این جشنواره در بخش موشن گرافیک، فرهاد نیکو از استان خراسان رضوی با اثر “مدیریت مصرف انرژی”، مهدی مرادی از استان زنجان با اثر “مدیریت مصرف زمستان”، رضا سپهروند از اراک با اثر “مدیریت مصرف”و محمد محمدیان شمالی از ایلام با اثر ” دمای آسایش” رتبه های اول تا چهارم را کسب کردند.

در بخش مستند نیز آقایان مهران قوامی از خراسان شمالی با اثر “برق”، کوهسار رسولی تبار از کردستان با اثر “برق و محیط زیست” و علی دهری از استان تهران با اثر “آتش سوزی پست ۶٣” رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

در بخش پویانمایی خانم ندا تنهایی مقدم و علی فرید رادپور از استان آذربایجان شرقی با اثر “دهه ها”، علی دهری از استان تهران با اثر “مجموعه هوشی و گوشی” و حمید قالیجاری از کرمانشاه با اثر “سایه روشن” حائز رتبه های برتر شدند.

همچنین در بخش داستانی نیز علیرضا کاشی و مجید آذرفر از استان خراسان رضوی با اثر “ساختمان ١٢١”، سعیده فهیمی از یزد با اثر “غایب”، میثم باجلان ازقزوین با اثر “معلم” و شیدا روحی از زنجان با اثر “انشا” رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

همچنین در این جشنواره از محمود نظرعلیان هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون تقدیر شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست