• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۲۸
  • شناسه خبر: 36745

تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴٠۳شهرداری زنجان به مبلغ ۳هزار و ۱۸٠میلیارد تومان به شورای شهر/ افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته

لایحه بودجه سال ۱۴٠۳شهرداری زنجان به مبلغ ۳هزار و ۱۸٠میلیارد تومان امروز تقدیم شورای شهر شد. ۱هزار و ۶۴۶میلیارد تومان یعنی ۵۷ درصد به فعالیت های عمرانی اختصاص دارد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» یکصد و هفدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با دستورکار دریافت و بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری زنجان برگزارشد.

علیرضا فیروفر، شهردار زنجان در این جلسه با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴٠۳شهرداری زنجان به مبلغ ۳هزار و ۱۸٠میلیارد تومان امروز تقدیم شورا می شود گفت: از این مبلغ ۱هزار و ۶۴۶میلیارد تومان یعنی ۵۷ درصد عمرانی است و ۱هزار و ۶۶۴میلیارد تومان، ۴۲درصد بودجه جاری شهرداری و ۱۷٠میلیارد تومان نیز مربوط به دیون و تعهدات است.

فیروزفر گفت: بودجه سال ۱۴٠۳شهرداری نسبت به سال گذشته ۲۱درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به درآمدهای بودجه سال ۱۴۰۳ افزود: اهم درآمدها شامل فروش املاک ۱هزار و ۴٠ میلیارد تومان و عوارض اختصاصی شهرداری ۷۷میلیارد تومان و عوارض عمومی ۱هزار و ۵۸٠ میلیارد تومان است.

فیروزفرهمچنین گفت: در حوزه مناطق، بیشترین بودجه به منطقه ۳ اختصاص دارد به دلیل نیاز به رسیدگی اساسی در مرکز شهر و بعد منطقه ۱ برای رسیدگی به مناطق محروم و سوم منطقه ۴ و بعد به منطقه ۲ اختصاص خواهد داشت.

وی درخصوص هزینه های جاری نیز گفت: به دلیل افزایش میزان حقوق و دستمزدها در سال آتی نیز افزایش اجباری در هزینه های جاری را لحاظ کردیم.

لازم به ذکر است، لایحه بودجه پس از بررسی در کمیسیون تلفیق شورای شهر، رای گیری خواهد شد.

ضمناً طبق مصوبه دیگر این جلسه، خدمات حمل و نقل عمومی شهر زنجان اعم از اتوبوس ها ، مینی‌بوس ها و تاکسی ون ها، در روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام برای شهروندان رایگان خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست