• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۲-۱۶
  • شناسه خبر: 37402

خروج ۷٠هزار هکتار از اراضی ملی از محدوده منابع طبیعی استان زنجان در جریان رفع تداخلات ارضی/ پرونده رفع تداخلات ارضی در استان بسته شده است

تاکنون در جریان رفع تداخلات ارضی ۷٠ هزار هکتار از اراضی ملی از منابع طبیعی استان زنجان خارج و جزو اراضی غیر ملی شده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید حسن حسینی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص تصرف اراضی کشاورزی با اشاره به تقسیم بندی اراضی گفت: ما زمین کشاورز را تصرف نمی کنیم، بلکه این کشاورز است که در مواردی در اراضی ملی وارد شده است.

حسینی گفت: اراضی یا ملی هستند و یا غیرملی که اراضی ملی جزو انفال و در اختیار ولی فقیه و سند به آن نام دولت است. این فرآیند تصویب اراضی ملی پیچ و تاب زیادی داشت و در نهایت پس از ابلاغ ها و آگهی های انجام شده پرونده رفع تداخلات استان این هفته بسته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تا کنون در جریان رفع تداخلات ارضی ۷٠هزار هکتار از اراضی ملی  از منابع طبیعی استان خارج و جزو اراضی غی ملی شده است گفت: تکلیف همه پرونده های تداخلات ارضی روشن شده و از این به بعد اگر کسی اعتراضی به تصمیم کمیسیون رفع تداخلات ارضی داشته باشد، دیوان عدالت اداری در مورد تصمیم خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص واگذاری زمین در روستاها به بنیاد مسکن نیز گفت: با توجه به سیاست ساخت مسکن و همینطور سیاست های افزایش جمعیت، توسعه روستایی گریزناپذیر است و در روستاهایی که اراضی ملی با قابلیت واگذاری وجود دارد، برای ساخت مسکن به بنباد مسکن واگذار می کنیم.

حسینی گفت: وظیفه ما بررسی این اراضی از جهت رانش و سیل خیزی و تایید شرایط برای قابلیت سکونت است و اینکه به چه کسانی واگذار می شود به عهده بنیاد مسکن است، ولی ظاهرا اینگونه است که اگر جامعه هدف روستا تامین شد، قطعات محدودی هم می تواند به افراد دیگر به فروش برسد که از محل آن، هزینه تامین زیرساخت های آن روستا فراهم شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست