• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۰۳
  • شناسه خبر: 4555

۹۰ درصدمردم استان پرونده الکترونیک سلامت دارند

پیام ملت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای ۹۰% مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و ۲۲۶ پروژه بهداشتی در استان طی تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و درمان صورت پذیرفته است. علیرضا بیگلری در دومین روز از ...

پیام ملت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای ۹۰% مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و ۲۲۶ پروژه بهداشتی در استان طی تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و درمان صورت پذیرفته است.

علیرضا بیگلری در دومین روز از هفته سلامت و در افتتاح اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده، افزود: تامین بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها، مصداق یک عمل جهادی است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تدبیر دولت یازدهم در جهت کاهش پرداختی های مردم است، اظهار کرد: برنامه طرح تحول نظام سلامت با تدبیر دولت یازدهم با هدف کاهش پرداختی‌های مردم، دسترسی عادلانه مردم به سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات در ۱۵ اردیبهشت ۹۲ اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان تصریح کرد: باعث افتخاراست که در توسعه شبکه‌ مراقبت‌های اولیه بهداشتی درمانی در عمق روستاها بهترین پیشرفت را داشته‌ایم و درحال حاضر این ظرفیت در شهرها نیز ایجاد شده است.

بیگلری با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان‌ها کاملا از تجهیزات استاندارد دورمانده بودند، افزود: اغلب تجهیزات و وسایل غیرقابل استفاده بودند و پرداخت‌ها بسیار بالا رفته بود که ۳۰% الی ۷۰% پرداخت‌ها از جیب خود مردم بود.

وی در ادامه گفت: بعد از اجرای طرح تحول، بیمارستان‌ها بازسازی و مرمت شد و پرداختی‌های مردم در روستاها به ۳ درصد و در شهرها به ۶ درصد کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به بازسازی بیمارستان ها، اظهار کرد: با واردکردن تجهیزات جدید مانند تخت مراقبت‌های ویژه ICU و CCU و تخت‌های روان‌پزشکی یک اقدام جهادی انجام گردید.

بیگلری، احداث مرکز ناباروری در استان، ایجاد اتاق‌های زایمان خصوصی، ایجاد مرکز دیالیز، شکل‌گیری اورژانس هوایی، ایجاد ۱۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی، افزودن ۴۰ دستگاه آمبولانس به همراه تخصص‌های رادیولوژی نیز از اقدامات دیگر در زمینه توسعه سلامت در استان برشمرد.

وی با بیان اینکه در خرداد ۹۴، ۱۷۰هزار نفر حاشیه‌نشین تحت مراقبت فعال قرار گرفتند، افزود: با احداث مراکز و پایگا‌ه‌های سلامت، عموم مردم استان تحت پوشش مراقبت‌های اولیه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ پایگاه سلامت و ۱۰۰مرکز بازسازی و احداث گردید، خاطر نشان کرد: برای ۹۰% مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و ۲۲۶ پروژه بهداشتی طی تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و درمان و کمک استانداری با تامین بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها، مصداق یک عمل جهادی است.

بیگلری یادآورشد: در ابتدای قبول این سمت، از تک تک واحدهای بهداشت و درمان استان بازدید کردم و در این بازدیدها نیاز شهرستان خدابنده به ایجاد مراکز بهداشتی درمانی را بیش‌تر از سایر استان‌ها مشاهده کردم و خدابنده به کارگاه حوزه سلامت استان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه عدالت در سلامت حکم می‌کرد در خدابنده کار اساسی صورت گیرد، افزود: در این راستا بیمارستان خدابنده با پیگیری وزیر محترم بهداشت و استاندار محترم زنجان یکی از بهترین بیمارستان‌های استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: از ۴۵ پروژه متعلق به شهرستان خدابنده، ۱۲ پروژه تحویل شده است و ۱۶ پروژه نیز آخر این ماه تحویل داه خواهد شد و هرآنچه هزینه کردیم درکل استان ۱۰۶ میلیارد تومان برای مردم کاهش هزینه داشته است که سهم خدابنده قابل توجه است.

بیگلری اظهار کرد: ۴۴ میلیارد تومان در ساخت و ساز و تجهیزات هزینه کردیم که سهم خدابنده رقم قابل توجهی‌است و با اتمام بیمارستان خدابنده چهره حوزه سلامت استان نیز تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عدالت در سلامت در خدابنده محقق شده است، اظهار امیدواری کرد به همت همه دست‌اندرکاران همانطور که امروزمان بهتر از دیروز است، فردای بهتری نیز نسبت به امروز داشته باشیم، به سخنان خود پایان داد.

 

 

 

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست