• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۳
  • شناسه خبر: 23738

۲۵ درصد شیر تولیدی مازاد استان زنجان به استان‌های همجوار صادر می‌شود

سالانه قریب به ۱۷۱ هزار تن شیر در سطح استان زنجان تولید می‌شود که ۱۲۸ هزار تن در استان مصرف شده و ۲۵ درصد مازاد نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه در سال جاری خشکسالی سبب شد تا مراتع از لحاظ رشد پوشش گیاهی فقیر شود اظهار داشت: کمبود علوفه سبب شده تا دامداران با مشکلات زیادی در تامین آن مواجه شوند.

وی با بیان اینکه قیمت علوفه نیز به دلیل کاهش در تولید به نسبت سال قبل بالاتر رفته است، عنوان کرد: همین امر سبب شده تا قیمت تمام شده تولید شیر بالا رود چرا که قریب به ۷۰ درصد هزینه تولید شیر مربوط به خوراک دام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در طول سال گذشته میزان شیر تولیدی استان ۱۷۱ هزار تن بوده که ۱۲۸ هزار تن در استان مصرف شده و ۲۵ درصد مازاد نیز به استان‌های همجوار صادر شده است. 

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد تولید دام استان مازاد است، بیان کرد: بیشتر تولید مازاد به استان‌های همجوار خصوصاً البرز و تهران ارسال می‌شود.

صادقی خاطر نشان کرد: در سطح استان قریب به ۱۲۵ واحد صنعتی گاوداری شیری با ظرفیت ۲۲ هزار راس و ۶۰۰ واحد روستایی نیز با ۱۱ هزار راس در حال فعالیت است که سالانه بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر تولید می‌شود که سهم عمده مصرف آن در استان و بقیه به استان‌های دیگر و قسمتی از فرآورده‌ها به کشور‌های همجوار صادر می‌شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست