• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 25969

امدادرسانی هلال احمر زنجان به ۱۱۳۰ نفر در سالجاری/ ۲۱۵ مورد حوادث جاده ای

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۹ ماهه گذشته از سالجاری امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان زنجان برای یک هزار و ۱۳۹ نفر در حوادث مختلف خدمات امدادی ارائه داده اند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید قاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت بیان شده ۵۰۲ حادثه در سطح استان اعم از ۲۱۵ مورد حوادث جاده ای،۱۷ مورد کوهستان ، ۱۲ برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی هر کدام ۱۲ مورد بوده که غرق شدگی، ریزش آوار، آتش سوزی جنگل و مراتع، خدمات حضوری، صنعتی و کارگاهی و سوانح شهری نیز از دیگر حوادث ثبت شده می باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در ۹ ماهه گذشته از سالجاری با ۲۱۵ مورد جاده ای بود، یادآوری کرد: افراد متاثر از این حوادث ۲ هزار و ۷۸۹ نفر بودند که ۹۰۷ تیم با ۲ هزار و ۶۵۲ نفر برای یکهزار و ۱۳۹ نفر آنها خدمات مورد نیاز را ارائه کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، تعداد مصدومان ناشی از این حوادث بیان شده ۸۳۳ نفر برشمرد و گفت: ۸۳ مصدوم توسط امدادگران هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل، ۱۳ نفر سرپایی درمان و ۹۰ نفر از هموطنان نیز در این سوانح جان خود را از دست داده اند.

موسوی اظهارداشت: در این عملیات ها ۳۹۳ خودروی نجات، ۳۶۳ دستگاه آمبولانس و ۵۴ خودروی کمک دار به ماموریت ها اعزام شده اند. وی تاکید کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث می توانند با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست