• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 26527

۷۶ درصد صادرات استان زنجان مربوط به سرب و روی است

در استان زنجان رتبه اول صادرات با میزان ۷۶ درصد مربوط به شرکت‌های سرب و روی است و میزان صادرات از استان زنجان ۳ برابر میانگین کشوری است .

سید احمدی، مدیر کل گمرک استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با اشاره به سال پشتیبانی و رفع موانع تولید اظهار داشت: خوشبختانه امسال از استان زنجان بیش از ۴۵۵ میلیون دلار صادرات انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات از استان ۳ برابر میانگین کشوری است افزود: این رقم برای کشور ۳۸ درصد و برای استان ۱۱۵ درصد بوده چشمگیر است.

مدیر کل گمرک استان زنجان گفت: بالاترین رقم صادراتی که استان داشته مربوط به سال ۹۷ با ۳۵۴ میلیون دلار بوده اما امسال با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار اضافه صادرات این رقم به بیش از ۴۵۵ میلیون دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین عامل موثر بحث مجوزهای ورود موقتی است که به صاحبان کالاهای تولیدی ارایه می شود با این حال در برخی موارد تولیدکنندگان در راستای صادرات محصولات خود به استان های دیگر مراجعه می کردند اما این شرایط را در استان زنجان ایجاد کرده ایم که تمام امور مربوط به صادرات در همین استان انجام شود و به استان‌های دیگر مراجعه نشود.

سید احمدی خاطر نشان کرد: صادر کنندگان در تمام وقت‌های اداری و غیر و اداری و حتی روز‌های تعطیل برای انجام امور مراجعه نمایند و ما حاضر هستیم تمام تشریفاتی که در بنادر باید انجام شود را خودمان انجام دهیم.

سید احمدی با بیان اینکه از نظر وزنی هم در سال گذشته رکورد خوبی بین گمرک های خشکی و زمینی، کشور داشتیم اظهار داشت: گمرک های برتر از ما مربوط به گمرک های دریایی بوده است.

مدیرکل گمرک استان، با بیان اینکه در کل کشور ۳۱ قلم کالاهای صادراتی داریم عنوان کرد: در استان زنجان رتبه اول صادرات با میزان ۷۶ درصد مربوط به شرکت‌های سرب و روی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست