• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۳
  • شناسه خبر: 26545

هرقبر برای شهرداری ۱۱ میلیون تمام می شود

شهرداری برای هر قبر ۱۱ میلیون تومان هزینه می‌کند ، در حالی که هزینه ای که دریافت میشود ۵۰ درصد این مبلغ هم نیست .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» بیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور علیرضا فیروزفر شهردار زنجان با ۸ دستور جلسه برگزار شد.

منصور مرادلو در ابتدای این جلسه با بیان اینکه پشتیبان انقلاب خداوند است گفت: امام خمینی (ره) در قلب تک تک مردم جای دارد و استقبال از او در ۱۲ بهمن نشان داد که محبوب قلب های مردم است.

یکی از مصو بات این جلسه، لایحه افزایش اعتبار تکمیل و تجهیز زیرساخت های آرامستان جدید و محیط اطراف آن بود که غلامحسن احمدی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان در خصوص این لایحه گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم امکان انتقال محل دفن اموات، کار خاصی در آرامستان انجام نشده بود و فقط امور مربوط به تغسیل اموات و کارهای اداری در آن صورت می‌گرفت و با توجه به شیوع کرونا و الزام بهره برداری از محل جدید و همچنین به دلیل محدود بودن قبور قبلی موجود در آرامستان، امکان دفن اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه فراهم نبود.

احمدی گفت: با بیان اینکه با تصمیمات شورا و شهرداری زنجان مقرر شد که عملیات عمرانی در آرامستان تسریع شود که تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای آرامستان هزینه شده و امسال حدود ۳۵ میلیارد تومان هم قرارداد در حال اجرا است که قسمتی اجرا شده و قسمتی هم برای سال بعد اجرا می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار زنجان بابیان اینکه شهرداری برای هر قبری که برای تدفین اموات آماده میشود ۱۱ میلیون تومان هزینه می‌کند گفت : در حالی که هزینه ای که دریافت میشود ۵۰ درصد این مبلغ هم نیبست .

وی اظهار داشت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز به دلیل اینکه شهروندان به لحاظ سلامتی دچار مشکل نشوند، شورای شهر تاکید بر تسریع در آماده‌سازی قبور دارد.پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت گرفته است . همچنین پارکینگ و مزارها در چند بلوک آماده‌سازی شده و اخیراً هم ۲ خودرو حمل اموات برای سهولت در شرایط دفن، خریداری شده است.

نامگذاری یکی از معابر شرقی زنجان منتهی به عوارضی به نام شهید ابومهدی المهندس و مساعدت مالی به موسسه ای برای تولید برنامه ای در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی به زبان آذری و پخش در شبکه افق و شبکه های شمالغرب از دیگر مصوبه های این جلسه بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست