• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 26635

بهترین کمک به دانشگاه کمک گرفتن از دانشگاه است

دانشگاه باید بر اساس آمایش سرزمین عمل کند و در مسیر نیازهای استان اهدافش را تعریف کند و برای همین بهترین کمک به دانشگاه ، کمک گرفتن از دانشگاه است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه

آزاد زنجان با اشاره به تکرار کلمه “تسخیر” در قرآن اظهار کرد: علم پایان ندارد و هیچ عالمی هم ابداع انجام نمی دهد بلکه فقط کشف انجام می دهد و آنچه که به عنوان ناموس طبیعت و روابط بین اجزاء در طبیعت وجود دارد را کشف می کند و نوامیس طبیعت در همه این کشفیات وجود دارد و انسان روابط بین اجزاء را در هستی میفهمد و بعد اختراعی مثل هواپیما م ی کند که این یک نکته مهم است که ئر وافع نواتمیس طبیعت همیشه هست و ما باید به سمتی برویم که این ها را کشف کنیم .

جهان بین گفت: چرا در دانشگاه در گروه های علمی به این سمت نرویم که در لبه های دانش این نوامیس طبیعت را کشف کنیم و بعد از کشف و رام کردم ان دیگران از ما بهره بگیرند و سر سفره علمی ما قرار بگیرند همانطور که در دوره تمدن اسلامی در قرن ۴ و ۵ تمام دنیا بر سر سفره علم جهان اسلام نشسته بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه احساس حقارت عامل اصلی عقب ماندگی است گفت: خدواند هرآنچه که برای انسان قابل تشخیص هست را مُسخّر کرده و این چیزی است که دانشگاه باید آن را تجربه کند وگرنه ترجمه و تقریظ تجربیات دیگران چیزی نیست که بتوان روی آن حساب کرد.

جهان بین تاکید کرد: نکته اول در این موضوع این است که ما مسخّر کننده وکسی که همه کشفیات به او برمی گردد را خدا می دانیم و دوم وقتی فهمیدیم فاعل اصلی خدا است هرچیزی که تسخیر می شود را در مسیر کمال پیش ببری. مثل انرژی اتمی که در یک سوی دنیا مورد استفاده صلح آمیز است و در سویی دیگر عامل اصلی تهدید و غارت .

وی افزود: نکته سوم این است که بدانیم که هرچیزی که کشف میکنیم از ما نیست و از خدا است و خدا به شما رئوف است که امکان تسخیر را داده برای همین دانشگاه نباید آنقدر درگیر فضای خشونت علمی و علم زده کرد که این حرفها را غیر علمی بدانند و آموزش و پژوهش دانشگاه باید دبا هدف تسخیر عالم و به کار بردن آن در مسیر کمال باشد این همان چیزی است که از دانشگاه انتظار داریم . برای همین یکی از مباحث مهم در سند تحول و تعالی دانشگاه امده است علم مرجعیت ساز و اقتدار آفرین است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه نسبت به محیط پیرامونش نمی تواند بی تفاوت باشد گفت: درست است که دانشگاه محل تجمع بزرگان است اما نباید دیواری بین مردم و دانشگاه باشد و باید مسئله اش را از مردم بگیرد و گره مردم را باز کند و در عین حال که در لبه علم حرکت می کند حواسش به جامعه باشد و از پایگاه دانش ، علم را فناوری کند و کره مردم را باز کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد شغل هایی هستند که تا چند سال آینده از بین خواهند رفت، وقتی دانشگاه مناسباتی با این نیازها ندارد رسالتش ا انجام نداده است .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه باید بر اساس آمایش سرزمین عمل کند و در مسیر نیازهای استان اهدافش را تعریف کند و برای همین بهترین کمک به دانشگاه ، کمک گرفتن از دانشگاه است.

وی با بیان اینکه زیر بار مسئولیت رفتن جسارت میخواهد گفت: دانشگاه نیاز به توازن در مدیریت داشت که ریاست جدید دانشگاه با توجه به اینکه تجربه کار در امور مختلف دانشگاه را دارد توان برقرارری این توازن را خواهد داشت و انتظار از ریاست قبلی دانشگاه که مسئولیت شهرداری را قبول کرده است هم این است که مسائل شهر را از طریق دانشگاه حل کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست