• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 26631

کتابخانه عمومی ابهر سه سال بعد از آغاز پروژه فقط ۱۰درصد پیشرفت کرده است

پیشرفت فیزیکی کتابخانه عمومی شهرستان ابهر تاکنون ۱۰ درصد بوده و متاسفانه در دو سال اخیر پیشرفتی نداشته و پروژه متوقف شده است در حالی که اگر پروژه تکمیل شود مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر به ۴ هزار و ۵۰۰ مت ...

بختیاری، مسئول کتابخانه‌های شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی یکی از مهمترین وظایف کتابخانه‌های عمومی است و کتابخانه به‌ عنوان یک محیط پژوهشی نقش بسیار‌ مهمی در تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان دارد و سبب گسترش علم در سطح عمومی جامعه می‌شود.

وی افزود: پایین‌ بودن سطح مطالعه در کشور ناشی از ناآشنایی و عادت‌ نداشتن به مطالعه از همان دوران کودکی است و شاید اگر از همان سنین کودکان و دانش‌آموزان به مطالعه در کتابخانه و مدارس تشویق شوند و زیرساخت‌ها فراهم باشد بسیاری از مشکلات خود به خود حل‌شدنی است.

مسئول کتابخانه های شهرستان ابهر با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مقرر شد تا کتابخانه عمومی دیگری در این شهرستان احداث شود، گفت: زیربنای این کتابخانه ۲۲۰۰ متر مربع خواهد بود که از سال ۹۷ با صرف اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این کتابخانه تاکنون ۱۰ درصد بوده و متاسفانه در دو سال اخیر پیشرفتی نداشته و پروژه متوقف شده است. در حالی که اگر پروژه تکمیل شود مجموع زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر به ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع خواهد رسید.

بختیاری با اشاره به اینکه با ساخت کتابخانه جدید ابهر فضای کتابخانه به اعضای هر ۱۰۰ نفر معادل با ۵ متر مربع خواهد شد، خاطر نشان کرد: این کتابخانه برای تکمیل و اتمام به اعتبار بالایی نیاز دارد و امیدواریم که این اعتبارها جذب شود و پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دارای مردم و مسئولینی با اطلاعات بالا هستند، ابراز داشت: کسانی که مطالعه داشته و اطلاعات بیشتری دارند کمتر اشتباه می‌کنند، لذا باید تلاش کنیم مردم به این باور برسند که داشتن اطلاعات و مطالعه در نهایت به نفع خود آن‌ها است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست