• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۲۳
  • شناسه خبر: 27288

اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور زنجان افتتاح شد/ در۱۵ سال اخیر کاریکاتور زنجان متولی نداشته است

اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور زنجان با نمایش ۴۰ اثر از آثار هنرمندان کاریکاتوریست زنجانی در محل گالری سرو کانون سهروردی زنجان افتتاح شد و تا ۲۵ فروردین دایر است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور در محل گالری سرو کانون سهروردی زنجان با حضور مدیر کل حوزه هنری استان و منصور مرادلو رییس شورای شهر زنجان و جمعی از هنرمندان استان افتتاح شد.

رییس حوزه هنری استان زنجان در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان کاریکاتوریست استان زنجان یکی از برنامه هایی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان اجرا میشود .

وی با بیان اینکه مدتها است که هنر کاریکاتور در زنجان به انزوا رفته است گفت: در دهه هفتاد هنرمندان زنجان به ویژه در رشته کاریکاتور بسیار فعال بودند ولی متاسفانه درچند سال اخیر تحرکی در این حوزه دیدیه نمی شد به همین دلیل احساس می شود که این هنر نیاز به احیا دارد که برگزاری این نمایشگاه در همین راستا می تواند کمک کننده باشد.

منصور مرادلو رییس شورای شهر زنجان نیز در آیین گشایش اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: بعد از رکود دوساله در فعالیت های هنری امیدواریم با آغاز این نمایشگاه شاهد بروز و ظهور آثار هنرمندان شهر باشیم .

مرادلو با بیان اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر آماده پشتیبانی و همراهی با حوزه هنری و هنرمندان استان است گفت: در راستای هنر انقلاب اسلامی و معرفی اهداف و آرمانهای انقلاب با هنرمندان همکاری خواهیم داشت و امیدواریم هنرمندان استان هم این همکاری را با ما داشته باشند .

وی با بیان اینکه کانون سهروردی همیشه به عنوان قطب فعالیت های دانش آموزی استان مطرح بوده است گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانش آموز داریم که استفاده از پتانسیل آنها در امور هنری و ترغیب آنها به فعالیت های هنری می توانند انقلابی در کارهای هنری و هنر استان پدید آورد.

مرادلو با اشاره به پروژه سبزه میدان گفت: بخش هایی از این پروژه تا شهریور امسال تکمیل خواهد شد که برای ارائه و نمایش آثار هنری تالار هنر مجموعه سبزه میدان پذیرای هنرمندان خواهد بود که خانواده ها و شهروندان ازنمایش آثار هنری فرزندان در مرکز شهر در این مجموعه استقبال خواهند کرد.

بهرامعلی حمیدی، یکی از کاریکاتوریست‌هایی که آثاری در این نمایشگاه دارد، در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر کاریکاتور زنجان متولی خاصی نداشته است و همین موضوع باعث شده که کلاس‌های آموزشی خاصی نیز در این زمینه برگزار نشود، از یک سال گذشته حوزه هنری زنجان در این زمینه ورود پیدا کرده است و کارگاهی را در این رابطه تشکیل داده است.

حمیدی با اشاره به اینکه  کارگاه حوزه هنری نیز آموزشی نیست، افزود: حوزه هنری در واقع زمینه گرد همایی جمعی از هنرمندان این عرصه را فراهم آورده است تا در قالب این کارگاه به تبادل اطلاعات و فعالیت گروهی بپردازند.

حمیدی رسالت هنری یک کاریکاتوریست را در به تصویر کشیدن دغدغه و مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: گاهی یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است و مسلما هر هنرمندی باید به قواعد و اصولی پایبند باشد و این تعهد بر اساس ارزشهای هر کشوری متفاوت است.

وی در مورد تفاوت کارتون و کاریکاتور اذعان کرد: کارتون در واقع معنای جامع‌تری را از این هنر دربر می‌گیرد و کاریکاتور تنها به  تصویر کشیدن طنز گونه چهره افراد می‌پردازد اما با این وجود اصطلاح رایج نزد مردم در رابطه با این هنر همان کاریکاتور است.

گفتنی است اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری زنجان با نمایش ۴۰ اثر در موضوعات مختلف از آثار هنرمندان کاریکاتوریست زنجان از جمله جمال رحمتی، کیارش زندی، امیرحسین صادقیان ، بهرامعلی حمیدی، رامین طهماسبی، مریم تقی لو، نسترن مرتضی لو، تقی بیات و رضا حجتی عصر سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در گالری سرو کانون شیخ شهاب الدین سهروردی واقع در هنرستان افتتاح شد و تا ۲۵ فروردین از ساعت ۴تا ۶ عصر پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست