• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 27493

سلطانیه فاقد شعبه هلال احمر است/امکان تعطیلی مرکز توانبخشی هلال احمر زنجان

شعب هلال احمر در ۷ شهرستان استان زنجان فعال هستند اما شهر سلطانیه فاقد شعبه هلال احمر است که یکی از برنامه های امسال نیز تمرکز بر راه اندازی شعبه هلال احمر در این شهر است .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در نشست خبری به مناسبت روز صلیب سرخ و هفته هلال احمر و یکصدمین سالروز تشکیل هلال احمر در ایران با بیان اینکه این هفته با شعار “یک قرن خدمت بی منت” نامگذاری شده است اظهار کرد: اولین وظیفه جمعیت هلال احمر براساس اساسنامه، امداد و نجات است وبرای همین مردم هلال احمر را به همین نام می شناسند.

سید قاسم موسوی گفت: امداد و نجات بحث حاکمیتی است و در همه کشورها به عهده حکومت است که در ایران هم با توجه به اساسنامه هلال احمر ابا افتخار آن را قبول کرده و همینطور قانون مجلس نیز آن را به عهده هلال احمر گذاشته است .


موسوی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یکی از جمعیت های ملی دنیا است که در بیشتر کشورها به اسم صلیب سرخ شناخته می شود گفت: همه جمعیت ها تحت لوای نهضت ملی صلیب سرخ هستند.

موسوی با بیان اینکه خودش بخش اعظمی از خدمات ما توسط داوطلبان ارائه می شود افزود: در جمعیت هلال احمر استان زنجان ۱۱ هزار نفر داوطلب مشغول همکاری هستند و به صورت داوطلبانه به مردم خدمات ارائه می کنند.


وی از مراجعه بیش از ۴۰ هزار و پنجاه نفر به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۷ هزار نفر از داروخانه و ۸۹ هزار نفر نیز از درمانگاه هلال احمر زنجان در سال ۱۴۰۰ خدمات گرفته اند.

موسوی با بیان اینکه تا سال ۹۵ در تربیت مربی هم مشکل داشتیم گفت: در حال حاضر ۱۴۴ مربی دارای گواهی تدریس هستند که البته پرداختی حق التدریس به آنها انقدر کم است که داوطلبانه محسوب می شود. همچنین از سال ۹۵ تا کنون هرسال بین ۲۰ تا ۳۰ هزرار نفر در هلال احمر آموزش دیده اند و سال گذشته نیز ۴۰۰ نفر مورد آموزش قرار گرفتند .

موسوی با بیان اینکه شعب هلال احمر در ۷ شهرستان استان زنجان فعال هستند گفت: شهر سلطانیه فاقد شعبه هلال احمر است که یکی از برنامه های امسال نیز تمرکز بر راه اندازی شعبه هلال احمر در این شهر است .


وی تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان را ۱۱ هزار نفر و جوانان عضو جمعیت را بیش از ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در استان زنجان ۱۱ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت امداد و نجات وجود دارد و از آنجائیکه زنجان در مسیر تردد چندین استان قرار دارد این تعداد پایگاه جوابگو نیست و مقرر شده یک پایگاه امداد و نجات در جاده بیجار شهرستان ایجرود به دست یک خیر ساخته شود.همچنین در مسیر آزاد راره زنجان -تبریز ، قیدار به بیجار، زنجان -ارمغانخانه و جاده تهم پایگاه ثابت هلال احمر مو.رد نیاز است .


موسوی گفت: مانور ساعت صفر یکی از ابزارهای سنجش نیروها و تجهیزات جمعیت هلال احمر است و در طول هفته هلال احمر نیز یک مانور ساعت صفر در استان اجرا خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی، جمعیت هلال احمر استان زنجان جزو هفت استان برتر در کشور است، افزود: نیروهایی که در این مرکز خدمت رسانی می کنند در آستانه بازنشستگی هستند و به دلیل عدم جایگزینی نیرو امکان تعطیلی این مرکز وجود دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست