• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۲۳
  • شناسه خبر: 27940

گلفروشی در شهر زنجان کم نیست/ ۱۳۰ گل فروشی در زنجان فعالیت می کنند/ افزایش قیمت لوازم تزیین گل دلیل افزایش قیمت گل است

در شهر زنجان گل فروشی کم نداریم و هیچ محدودیتی هم برای دریافت جواز کسب گل فروشی در زنجان نداریم ، اتفاقا شهر زنجان از گل فروشی اشباع شده است و در حال حاضر۱۳۰ گل فروشی در حال فعالیت هستند.دلیل اینکه در مرکز شهر گل فروشی ک ...

حسن محمودپور،رئيس اتحاديه گل فروشان و ماشين آلات كشاورزي استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در شهر زنجان گل فروشی کم نداریم و هیچ محدودیتی هم برای دریافت جواز کسب گل فروشی در زنجان نداریم ، اتفاقا شهر زنجان از گل فروشی اشباع شده است و دلیل اینکه در مرکز شهر گل فروشی کمتر هست این است که بیشتر گل فروشها به سمت مزارهای پایین و بالا و آرامستان جدید و بیمارستان ها رفته اند .

محمودپور با بیان اینکه هم اکنون هم ۱۸ گل فروشی در کنار بیمارستان ولیعصر داریم گفت: چون در مرکز شهر امکان پارک خودرو نیست و مشکل اصلی هم مردم پارکینگ است بیشتر گل فروشان ترجیح می دهند در جایی باشند که بتوان به راحتی ماشین را پارک کرد. و همچنین مکان هایی که پر رفت و آمد هستند.

وی افزود: در شهر زنجان ۱۳۰ گل فروشی داریم که از این تعداد ۷۶ گل فروشی مجوز رسمی دارند و مابقی هم در حال کسب مجوز هستند.

رئيس اتحاديه گل فروشان و ماشين آلات كشاورزي استان زنجان با بیان اینکه قیمت گل گرانتر از بقیه اجناس نیست گفت: گل چیزی نیست که اگر مردم نخرند اتفاقی برایشان بیفتد. گل ارزاق عمومی مثل نان و تخم مرغ نیست که مردم حتما برای زندگی به آن احتیاج داشته باشند برای همین دلیلی برای گران کردن گل وجود ندارد. اتفاقا قیمت گل نسبت به سه ماه گذشته ۲۰ درصد ارزان تر شده است .

وی افزود: نسبت به دو سه سال گذشته به دلیل افزایش قیمت همه کالاها قیمت گل هم بالاتر رفته است ، چون اسفنج ۵۰درصد، رومان ۶۰ درصد ،کاغذ رولی ۷۰ درصد ، زرورق ۸۵ درصد و فویل ۷۰ درصد گران شده است که خود به خود روی قیمت گلی که در گلفروشی مردم می خرند هم تاثیر دارد.

محمود پور گفت: گل رز که پر مصرف ترین گل ما است بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به اجناس دیگر در این دوسال گران تر نشده است بلکه لوازم جانبی تزیین گل گران تر شده است .

رئيس اتحاديه گل فروشان زنجان گفت: گل های گل فروشیهای زنجان معمولا از بازار گل تهران تهیه می شود . چند گل فروش داریم که در زنجان تولید کننده گل هستند که به دلیل عدم حمایت در حال جمع آوری گلخانه های خود هستند.

محمودپور افزود: با راه اندازی گلخانه در زنجان، گل هم ارزانتر به دست گل فروشها می رسد گفت: باید از طریق جهاد کشاورزی گلخانه زده شود و یا گل فروش های پیشکسوت هدایت و راهنمایی شوند برای راه اندازی گلخانه که اگر این اتفاق بیفتد ما هم استقبال می کنیم . چندین بار هم به جهاد کشاورزی نامه نوشتیم که تولید کننده های گل را حمایت کنند که تاکنون اتفاقی نیفتاده است و چند تولید کنند ه گل هم در حال ورشکستگی هستند.

حسن محمودپور با بیان اینکه آمادگی برای برگزاری دوره های آموزشی گل فروشي و تزئين و پرورش گل را داریم ولی تا کنون از این دوره ها استقبال نمی شود گفت: ضمن اینکه اطلاع رسانی در این مورد هم ضعیف است و با یک یا دو نفر متقاضی نیز کلاس تشکیل نمی شود .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست