• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 32913

 مویِ بلند  چند؟   

امروز خریدوفروش مو هم به بازار معاملات راه‌یافته و برای فعالان در این صنعت چه در آرایشگاه‌های شخصی و چه در تولید کلاه‌گیس به‌طور انبوه ، مویی که یک روز هیچ ارزشی نداشت، امروز موضوع خریدوفروش است .

در میان بسیاری از آگهی‌های درودیوار شهر، این روزها یک آگهی دیگر هم خیلی به چشم می‌خورد.” موهای طبیعی بانوان را خریداریم” .در ابتدا شاید به ذهن برسد مگر چند نفر موهای خود را  می‌فروشند و یا مگر چقدر قیمت دارد؟ اما وقتی به فراوانی این آگهی‌ها دقت می‌کنیم کمی  مسئله فرق می‌کند و کنجکاوی بیشتر می‌شود.

با یکی از همین خریداران موی طبیعی که آگهی‌اش روی دیوار است تماس می‌گیرم . می‌گوید: موی  بالای ۵۰ سانت را  خریداریم . کمتر از ۵۰ سانت نمی‌شود. قیمت هم‌بستگی به نوع مو و حجم  آن و کم‌پشت و پرپشت بودن مو دارد و  قیمت‌ها از ۲میلیون‌تا ۶ میلیون است که باید موها را ببینیم و بعد قیمت را بگوییم.

یکی دیگر از خریداران مو در مرکز خرید موی طبیعی بانوان به پیام ملّت می‌گوید: موی کوتاه نه‌فقط موی بلند.اندازه مو باید تا کمر باشد. موی رنگ‌شده را هم نمی‌خریم . مو باید خام باشد.  قیمت هم از یک‌میلیون شروع می‌شود تا ۴ میلیون. کوتاهی  را هم همین‌جا انجام می‌دهیم چون مو را برای کلاه‌گیس می‌خواهیم باید به روش خودمان کوتاه کنیم  ولی اگر  موی دیگران را می‌فروشید باید مو مرتب و محکم باکش بسته‌شده و کوتاه شود.

یکی از زنانی که برای فروش مو به این مراکز می‌رود می‌گوید: معمولاً کسانی که موی بلند دارند را معرفی می‌کنم و پول خوبی هم دارد. درآمد من روزانه ۲۰۰ یا ۳۰۰ تومان می‌شود که همان می‌شود خرج روزانه ما. البته موهای رنگ نشده و طبیعی بهتر خریده می‌شود.

در نگاه اول ممکن است تصور شود  فردی از فروش موی خود ناراحت می‌شود و یا ممکن است خیلی احساسی با این موضوع برخورد شود، اما تقریباً ۴یا ۵ سال طول می‌کشد که اندازه مو به بالای ۵۰ سانت برسد  و شاید هرکسی یک یا دو بار بتواند موهای خود را بفروشد. یعنی این موضوع ازلحاظ فردی برای خود فرد خیلی نمی‌تواند مسئله باشد. هرچند اگر همان یک یا دو بار هم به خاطر نیاز مالی موی خود را بفروشد. یعنی اگر مو را می‌توان فروخت و در قبالش پول گرفت، خب چرا باید کوتاه کنند و دور بریزند؟ اما از جهت  خریداران مو این موضوع  مهم است به دلیل درآمد و تعداد کسانی که موی خود را می‌فروشند و انتفاعی که فروشندگان مو و تولیدکنندگان و صادرکنندگان کلاه‌گیس از آن می‌برند.

البته فروشندگان مو وقتی خود را خبرنگار معرفی می‌کنم در خصوص  میزان درآمد از فروش مو  پاسخ نمی‌دهند. اما یکی از آرایشگاه داران زنجان به پیام ملّت می‌گوید: خریدوفروش مو این روزها خیلی هم پردرآمد است ، هم برای کسی که می‌فروشد و هم برای کسی که می‌خرد. از موی طبیعی برای اکستنشن و در آرایش موی عروس استفاده می‌شود، در برخی مدل‌ها نیاز به‌اضافه کردن مو هست که جلوه زیباتری به آن می‌دهد، اما قیمت بالاتری نیز نسبت به موی مصنوعی دارد همین‌طور از این موها  برای ساخت کلاه‌گیس نیز  استفاده می‌شود. موها را ضدعفونی و بعد کراتینه می‌کنند و بعد از آن‌ها استفاده می‌کنند.  

به‌هرحال امروز خریدوفروش مو هم به بازار معاملات راه‌یافته و برای  فعالان در این صنعت چه در آرایشگاه‌های شخصی و چه در تولید کلاه‌گیس به‌طور انبوه ، مویی که یک روز هیچ ارزشی نداشت، امروز موضوع خریدوفروش است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست