• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۹
  • شناسه خبر: 33111

کاهش۳۰ درصدی مصرف برق در زنجان در هفته اول تغییر ساعت کاری ادارات / برق ادارات پرمصرف قطع می شود

درهفته اول تغییر ساعت کاری ادارات استان زنجان ۳۰در صد کاهش مصرف برق اتفاق افتاد و انتظار می رود که حداقل به کاهش مصرف ۸۰ درصدی برسیم .

اکبربیات مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهارکرد: با گذشت بیش از یک هفته از تغییر ساعت کاری برای مدیریت مصرف برق در حوزه ادارات، عملکرد تقریبا ۳۰ درصدی داشتیم که برای شروع طرح عدد خوبی است ولی انتظارات ما را برآورده نمی کند.

بیات گفت: هدف ما این است که حداقل به کاهش مصرف ۸۰ درصدی برسیم .

وی افزود: همکاری ادارات به این شکل خواهد بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ که سال پایه در نظر گرفته شده مصرف برق را به میزان ۳۰درصد کاهش بدهند ،علاوه بر اینکه ساعت اداری از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر است، انتظار داریم بعد از ساعت ۱۳ هم ادارات تا ۶۰ درصد مصرف آن روز را تعدیل بار داشته باشند.

بیات گفت: لازم است ادارات استان مولد های خودتامین و اضطراری خود را از ساعت ۱۲ حتما به مدار بیاورند و تا پایان وقت اداری و ترجیحاً تا ساعت ۱۸ در کاهش پیک بار استان همکاری و مشارکت کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه در روزهای آتی مصرف برق ادارات به طور مستمر پایش خواهد شد گفت: مشترکین اداری که در کاهش مصرف همکاری نمی کنند در اولویت قطع برق خواهند بود که ابتدا به صورت هشدار و در صورت عدم همکاری ناچاراً برق آن اداره قطع خواهد شد.

وی گفت: ادارات استان می توانند با استفاده از روشنایی روز و کاهش روشنایی برق، با تنظیم دمای کولر در ۲۵درجه و قطع مصارف سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی اداره، خاموش کردن سیستم ها و رایانه ها بعد از اتمام ساعت اداری به راحتی خیلی بیشتر از ۷۰درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه مسلماً تغییر ساعت کاری ادارات در شهرهای گرمسیری در کاهش مصرف برق خیلی موثر تر خواهد بود گفت: ولی این به این معنی نیست که در شهرهای سردسیر نیز این طرح موثر نباشد و همین همکاری های کوچک در مجموع کمک می کند مقدار قابل توجهی مدیریت مصرف در پیک بار کشور اتفاق بیافتد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست