• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۴
  • شناسه خبر: 34250

توزیع روزانه دو میلیون لیتر نفتگاز در منطقه زنجان

روزانه بالغ بر دو میلیون لیتر نفتگاز در سطح منطقه زنجان تامین و توزیع می شود. سال گذشته نیز در استان زنجان بالغ بر ۱۳۰ میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های سلطانیه و آریان زنجان ارسال شده شده است.

طی سال گذشته به منظور کمک به مدیریت مصرف گاز طبیعی و رفع مشکل ناترازی تولید و افت فشار در روزهای سرد زمستانی و همچنین پایداری مصرف برق در استان زنجان بالغ بر ۱۳۰ میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های سلطانیه و آریان زنجان ارسال شده شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حمید حبیبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته به منظور کمک به مدیریت مصرف گاز طبیعی و رفع مشکل ناترازی تولید و افت فشار در روزهای سرد زمستانی و همچنین پایداری مصرف برق در استان زنجان بالغ بر ۱۳۰ میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های سلطانیه و آریان زنجان ارسال شده شده است.

حبیبی گفت: سوخت اصلی نیروگاه مذکور گاز طبیعی است ولی به جهت پایداری جریان گاز طبیعی و برق بخش خانگی در برخی از مقاطع زمانی در طول سال از نفتگاز به عنوان سوخت جایگزین استفاده می شود.

وی افزود : هیچ مشکلی پیرامون ذخیره سازی و ارسال فرآورده های نفتی به نیروگاه ها و سایر صنایع سنگین و سبک استان وجود ندارد و کلیه مصرف کنندگان می توانند از فصل تابستان نسبت به خرید و ذخیره سازی سوخت زمستانی خود اقدام نمایند.

حبیبی گفت: روزانه بالغ بر دو میلیون لیتر نفتگاز در سطح منطقه زنجان تامین و توزیع می شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف نفتگاز در حوزه حمل و نقل گفت : نفتگاز مصرفی در بخش های مختلف از جمله جابجایی مسافر و کالا ها از طریق جاده ها ، مصرف می شود.

حبیبی تحقق حقوق شهروندی ، سازگاری با محیط زیست ، افزایش راندمان سوخت خودروها و همچنین افزایش طول عمر متوسط ناوگان حمل و نقل را از مزایای استفاده از این فرآورده عنوان کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و اهمیت تامین سوخت بخش کشاورزی گفت : از ابتدای سال جاری بالغ بر ۴۱ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱ درصد افزایش همراه بوده است.

وی تصریح کرد : این سهمیه سوخت به ادوات ، ماشین آلات کشاورزی ، واحد های مرغداری ، دامداری ، گلخانه ها ، چاه های کشاورزی ، صنایع تبدیلی و تاسیسات مصرف کننده سوخت تخصیص یافته است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست