• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
  • شناسه خبر: 35029

توضیحات مصطفی طاهری در مورد دریافت خودرو توسط نمایندگان مجلس/ این قضیه ربطی به استیضاح وزیر نداشت/ غیر قانونی نبود ولی غیر اخلاقی بود

این قضیه مربوط به قبل از دولت آقای رئیسی است و اصلا ربطی به آقای فاطمی امین و استیضاح او نداشت، اصلا ایشان هنوز وزیر نبود ولی چنین مطرح شد که ایشان به خاطر استیضاح چنین کاری کرده است درحالی که این موضوع مربوط به اوایل سا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در خصوص ادعای نماینده تبریز در مورد دریافت خودرو توسط نمایندگان مجلس اظهار کرد: خودروهایی که در اختیار نمایندگان قرار می گیرد اینگونه است که مجلس، اول دوره خودروهایی در اختیار نمایندگانی که مایل باشند قرار می دهد با راننده و یا بدون راننده . این خودرو به نام مجلس است و نماینده استفاده می کند و آخر دوره هم تحویل می دهد.

طاهری گفت: اما در موضوع خودورهای شاسی بلندی که آقای بیگی گفتند که در استیضاح وزیر صمت تعدادی از نمایندگان گرفته اند ماجرا این است :

من عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هستم و هر شکایتی مربوط به نمایندگان باشد به این هیئت ارجاع میشود ویکی از جاهایی که رئیس مجلس خواسته بود این موضوع را بررسی کند و گزارش بدهد همین موضوع خودروهای شاسی بلند بود.

اتفاقی که در این قضیه افتاد قبل از دولت آقای رئیسی است واصلا ربطی آقای فاطمی امین و استیضاح او نداشت، اصلا ایشان هنوز وزیر نبود و ظلمی که به ایشان شد هم این بود که چنین مطرح شد که ایشان به خاطر استیضاح چنین کاری کرده است درحالی که این موضوع مربوط به اوایل سال ۱۴۰۰ است که هنوز دولت مستقر نبود و اصلا آقای فاطمی امین هم نبود.

این خودروهای شاسی بلند بهمن خودرو، خودروهای چینی بود که مونتاژ شده بود. آن موقع فروش این خودروها نه در بورس و نه در سامانه بود. درواقع اجبار فروش در سامانه بعد از حضور آقای رئیسی در ایران خودرو بود و تا آن زمان فروش از طریق سامانه اصلا نبود و این شرکت مجاز بود این خودرو را به هرکسی بفروشد . اختلاف بین کارخانه و بازار هم یا نبود و یا حداقل بود.

این شرکت ممکن است به چندین جا برای فروش این خودروها مراجعه کند از جمله به مجلس ، که گفته بود اگر شما خودرو بخواهید ما حاضریم در اختیار شما بگذاریم و هرکسی خواست بخرد. امور رفاهی مجلس هم می گوید بله ما می توانیم اطلاع رسانی کنیم وبگوییم هرکسی این خودروها را بخواهد با پرداخت پولش می تواند بخرد.مثل اقدامی که امور رفاهی در سایر دستگاه های هم می کند و اینگونه هم نبود که گرفتن این خودروها با چارچوب خاصی برای افراد خاصی باشد.آقای قالیباف که متوجه می شود، مخالفت می کند و می گوید این کار را انجام ندهید و مجلس ورود نکند. هرکسی می خواهد خودش برود و بخرد. مگر خودرو گرفتن منعی دارد که به اسم مجلس بخواهند بگیرند؟

بنابراین به اسم مجلس و دخالت مجلس هیچ اتفاقی رخ نداد، یعنی رسما در نامه ای با سربرگ مجلس هیچ معرفی برای دریافت خودرو صورت نگرفت. ولی اینگونه نبود که هیچکس خودرو از این شرکت نگرفته باشد. افراد متعددی به بهمن خودرو مراجعه کردندو خودرویی را دریافت کردند. ما تلاش کردیم اسامی آنها را هم دربیاوریم که چون با معرفی مجلس نبوده هم کار سختی بود . بنابراین کار غیرقانونی و جرم نبوده است. بعضی ها هم رفتند بگیرند دیدند پولش را ندارند منصرف شدند. ولی تعدادی از کارمندان مجلس و نمایندگان این خودرو را گرفتند.

همان موقع در کمیسیون اصل ۹۰ پرونده شکایت تشکیل و موضوع بررسی شد و گزارش آن به آقای قالیباف ارسال شد. تعداد معدودی نماینده براساس همان چارچوبی که بوده خودرو گرفتند. من نگرفتم. در هیئت نظارت هم گفته شد. ولی در فضای آن موقع موضوع اینطور مطرح شد که نماینده ها خودرو گرفتند که استیضاحشان را پس بگیرند، موقعی که استیضاح وزیر هم مطرح بود و این فضا باعث شد که عده ای هم بگویند که حالا اگر ما رای ندهیم می گویند حتما این هم خودرو گرفته است. یعنی سوء استفاده شد و آقای فاطمی امین هم آن موقع از این موضوع دلخور شد و شکایت هم کرد که رسیدگی شد و نماینده ای که این را مطرح کرد هم یکسال محکوم شده است .

در حالی که فاطمی امین آن موقع اصلا وزیر نبوده است . آقای بیگی هم ادعا می کرد که من نگفتم که حتما اتفاق افتاده من سوال کردم و گفتم بررسی کنید. این واقعیت ماجرا بود و حداکثر یک کار غیر اخلاقی بوده است.

رهبری در اول دوره مجلس توصیه ای به ما کردند که “در این چهارسال سعی کنید وارد کارهای اقتصادی نشوید”. به نظرم هر نماینده ای باید این حرف را نه به دلیل اینکه توصیه رهبر است بلکه برای خودش عمل کند . چهارسال خودنگهداری کند و زندگی معمولی داشته باشد . بنده لذت این حرف رابردم . حتی با پول رهن خانه ام را که در بانک است هم فعالیتی نکردم. به نظرمن این حرف به نفع نماینده است و اگر متوجه باشد، سربلند خواهد بود.

خبرنگار-سمیه مصطفوی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست