• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
  • شناسه خبر: 35081

پروژه های مسکن‌ ایثارگران شامل افرادی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده‌اند/ واردات خودروی خارجی شامل جانبازان ۵۰ درصد به بالا است

بنیاد شهید پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین‌نامه واردات خودرو را آغاز کرد چون بر اساس بند «و» قانون، تکلیفی به دوش وزارت صمت برای خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» میثم اروز، مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه بازدید از پروژه ۲۲۴ واحدی مسکن ایثارگران زنجان اظهار کرد: اقدامات متعددی برای خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری صورت گرفته است که یکی از این پروژه‌های مسکن ایثارگری در استان زنجان است که ۱۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و در هشت طبقه و هفت بلوک در حال ساخت است.

اروز گفت: مهمترین مشکل این پروژه نبود نقدیندگی بود و در همین راستا پیگیری کردیم که ۲۲۴ فقره وام برای افراد متقاضی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تعلق بگیرد که خوشبختانه محقق شد.

وی افزود: در استان تهران در شهر پرند نیز ۲۸۸ واحد در حال ساخت است. در استان مرکزی نیز نظیر همین پروژه برای ۲۶۴ نفر از متقاضیان در حال ساخت است و در مرحله تعیین قطعه قرار دارد.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هدف بنیاد شهید این است که تمام ایثارگران صاحب زمین یا مسکن شوند، گفت: البته این مسکن‌ها شامل افرادی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده‌اند.

میثم اروز گفت: ستاد مرکزی بنیاد شهید پیگیر حل مشکلات مسکن جامعه ایثارگری است و به دنبال این هستیم که همه جامعه هدف از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی درخصوص ‌شرایط اختصاص خودروی خارجی به جانبازان بالای ۵۰ درصد پس از ابلاغ قانون بودجه نیز گفت: بنیاد شهید پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین‌نامه واردات خودرو را آغاز کرد چون بر اساس بند «و» قانون، تکلیفی به دوش وزارت صمت برای خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است.

اروز با بیان اینکه برای سایر مشمولان، تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است، گفت: در پیش نویس آیین نامه پیشنهاد کردیم که واردات خودرو برای جانبازان از ۱۰۰ درصد سود بازرگانی معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سقف خرید جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو خواهد بود گفت: جانبازان زیر ۷۰ درصد نیز ۲۵ هزار یورو سقف خرید برای دریافت خودرو خواهند داشت.

وی گفت: سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت و طبق ماده ۱۹ آیین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است و هیچ جانبازی تاکنون حتی یک یورو ارز نگرفته و این مساله موضوع رایزنی این روزهاست.

اروز با بیان اینکه در مورد خودروهای داخلی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه و سود چهار درصد در نظر گرفته شده گفت: این تسهیلات هم قرار است برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست