• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 4229

در ایام انتخابات، گروه های غیردولتی به مسائل سیاسی آلوده نشوند

پیام ملت– معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: تشکل ها و گروه های غیر دولتی در ایام انتخابات به مسائل جناهی و سیاسی نباید آلوده نشوند و فقط در چهارچوب ها ویژگی ها و مولفه ها تبلیغات خود را انجام دهند. سید بیوک ...

پیام ملت معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: تشکل ها و گروه های غیر دولتی در ایام انتخابات به مسائل جناهی و سیاسی نباید آلوده نشوند و فقط در چهارچوب ها ویژگی ها و مولفه ها تبلیغات خود را انجام دهند.

سید بیوک موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با بیان اینکه فرمانداری شهرستان  زنجان  با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است، اظهار کرد: در تمامی مواقع نقش آفرینی فرمانداری شهرستان برای مردم آشکار بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ استانداری نباید  باعث شود تا فرمانداری در حاشیه قرار گیرد، افزود: متاسفانه فرمانداری های مراکز سایر استان ها هم دچار چنین مسئله ای می باشند که  این امر سبب می شود به مرور زمان فرمانداری نفشی را که باید ایفا نماید از بین برود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: این مسئله همچنین سبب ایجاد شکافی پر بین مردم و اجتماع می شود که خوشبختانه در این دوران از این اتفاقات کم بوده و به هیچ وجه این موارد کوتاهی فرمانداران تلقی نمیشود.

موسوی خاطر نشان کرد: همگی دستگاه ها در تلاش هستند که مجموعه های شهرستان بیشتر از گذشته فعال شوند و از شرایط انفعال خارج شوند.

وی با بیان اینکه این نقیصه تنها در وزارت کشور نیست، افزود: این مسئله در سایر دستگاه ها هم متاسفانه دیده می شود که وجهه شهرستانی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه باید مدیران کل استانی خدمات رسانی نمایند، تصریح کرد: مسئولین شهرستانی باید به موضوعات شهرستانی رسیدگی نمایند تا حق سایر شهرستان ها ضایع نشود.

موسوی با بیان اینکه فرمانداری یکی از وظایفش نظارت بر سایر سازمان ها است، تصریح کرد: فرمانداری نماینده دولت است و باید نظارت اعمال قانون دفاع از حقوق اداری و دفاع از حقوق مردم به نمایندگی دولت باشد و درهرجایی که بنا است حدود و اختیارات اداری را تبیین و دنبال نمایند و نظارت های لازم را باید داشته باشد.

وی ادامه داد: البته این نظارت به معنی ایجاد مانع نیست بلکه ایجاد میدان بیشتر برای فعالیت و سرمایه گذاری و خدمات بیشتر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاداری با اشاره به اینکه دفاع از حقوق مردم بسیار مهم بوده و نباید حقی در پیچ و خم های اداری پایمال شود، افزود: این امر با نظارت های مستمر قابل انجام می باشد و اگر فرمانداری نیروهای توانمند، خوشفکر، خلاق، مبتکر وکار بلد نداشته باشد و حقوق و وظایف خود را نداند قطعا نمیتواند به درستی وظایفش را انجام دهد..

موسوی با بیان اینکه یکی از موضوعات مغفور مانده در استان بحث پرسشگری مطالبه گری مطبوعات، تشکل های غیر دولتی و گروه های مرجع و مردم می باشند، گفت: متاسفانه کمتر جریانی این کار را انجام می دهند و باید هر مسئولی از هر جریانی جوابگوی نقدها شود البته با تخریب، توهین و نوشته هایی که انگیزه افراد را از بین ببرد مخالفیم.

وی تصریح کرد: مدیران باید گزارش عملکرد با شاخص ها و عدد و رقم  بدهند به طور کلی گفتن ها قابل پذیرش نمی باشد و باید به اندازه ای که مسئولیت قبول کرده اند پاسخگو باشند.

موسوی در ادامه با اشاره به بومی سازی مسولین افزود: در بعضی مواقع در حوزه وزارت خانه ای تصمیم گرفته میشود که نیرویی را از استانی دیگر به آن استان بیاوند و کسانی که از بیرون از استان تشریف میاوند برادر دینی ما میباشند و ایرانی هستند، بومی سازی به این معنی نمیباشد که کسی نمیتواند خارج از استان مسئول شود.

وی در ادامه گفت: هرکس که قصد و توانایی تلاش و خدمت دارد شرایط را در استان برای آن ها آماده میکنیم.

این مسئول تاکید کرد: بعضی ها دسته بندی هایی انجام میدهند که عده ای انقلابی هستد و عده  ضد انقلابی، خودی و غیر خودی ما باید بدانیم همه مردم ایران، همه کسانی که دل در گرو آبادانی کشور دارند و از دید مقام معظم رهبری مبناهایی که ایشان تعریف کرده اند انقلابی محسوب می گردند، این دسته بندی ها اللخصوص در ایام انتخابات درست نیست.

موسوی با بیان اینکه در بعضی روزنامه ها که ازقضا با بیت المال هم تامین میشوند خبری شاداب کننده دیده نمیشود، خاطر نشان کرد: این انصاف نیست که باعث ناامیدی مردم میشنود و همچنین کله زحمات دولت را نادیده میگیرند و ابعاد منفی را بزرگنمایی میکنند،چنانچه گویی دولت دنیا را نابود کرده! آیا این انصاف است؟

وی ادامه داد: البته با نزدیکی به ایام  انتخابات شاهد این این دسته از اتفاقات خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: مساجد، هیئات، موسسه ها، تشکل ها و گروه های غیردولتی در ایام انتخابات به مسائل جناهی و سیاسی نباید آلوده شوند، البته خیلی اتفاق خوبی است که چهارچوب ها ویژگی ها و مولفه ها را تبلیغ کنند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست