• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۶
  • شناسه خبر: 4276

هنر ایرانی سابقه تاریخی دارد

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: هنر ایرانی اصالت فرهنگی و سابقه تاریخی دارد و به همین دلیل ریشه در عمق جامعه دارد. اسدالله درویش‌امیری در دیدار جمعی از هنرمندان پیشکسوت استان زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت اصحاب ر ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: هنر ایرانی اصالت فرهنگی و سابقه تاریخی دارد و به همین دلیل ریشه در عمق جامعه دارد.

اسدالله درویش‌امیری در دیدار جمعی از هنرمندان پیشکسوت استان زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت اصحاب رسانه استفاده بیشتری شود، اظهار کرد: جامعه هنری و هنر را بهترین ابزار دیپلماسی می‌دانیم و برای تحقق این دیپلماسی کمتر از ظرفیت اصحاب هنر استفاده کردیم.

وی با اشاره به حضور هردو هنر تئاتر و تعزیه در حوزه فرهنگ و هنر، خاطر نشان کرد: هنر در کشور ما هم رنگ و بوی تاریخی و هم رنگ و بوی عمیق اسلامی دارد و اندیشه دینی در تفکر هنرمندان ما رسوخ کرده است.

درویش‌امیری با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند به مجموعه دولت کمک کنند، افزود: با کمک هنرمندان اندیشه‌های ناب اسلامی و ایرانی را در اقصی نقاط جهان به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان سفیران حوزه هنر هستند، عناوان کرد: تعزیه خوانی زیبا که زندگی امام حسین را به تصویر می کشدند سفیران فرهنگی هستند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه ما ملتی با تمدن هستیم و هنر ما همراه تمدن ما بوده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل هنر ما اصالت فرهنگی و سابقه تاریخی دارد و به همین دلیل ریشه در عمق جامعه دارد.

درویش‌امیری تصریح کرد: وقتی فرهنگ و هنر از جامعه‌ای گرفته شود بداخلاقی و بی‌مهری‌ها جای آن را در جامعه می‌گیرد و بر همین اساس باید نسل سوم و چهارم را با هنر اصیل کشور آشنا کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تقویت هنر و فرهنگ بومی نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ما هر چه قدر در زمینه تقویت فرهنگ بومی گام برداریم با تهاجم فرهنگی می‌توانیم بیشتر مقابله کنیم و جلوی آن را بگیریم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست