• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۲۲
  • شناسه خبر: 4339

چهارشنبه‌سوری نباید به چهارشنبه‌سوزی تبدیل شود

پیام ملت– فرماندار شهرستان زنجان گفت: آخرین چهارشنبه سال برای ما ایرانیان شادی و نشاط‌ آور است ولی متاسفانه امروزه به جای اینکه این سنت آرامش و نشاط و شادی را برایمان به ارمغان بیاورد، به آتش‌سوزی و سوز و گداز تبدی ...

پیام ملت فرماندار شهرستان زنجان گفت: آخرین چهارشنبه سال برای ما ایرانیان شادی و نشاط‌ آور است ولی متاسفانه امروزه به جای اینکه این سنت آرامش و نشاط و شادی را برایمان به ارمغان بیاورد، به آتش‌سوزی و سوز و گداز تبدیل شده است.

رسول بیات در آیین پاسداشت سنت‌های کهن چهارشنبه‌سوری با تاکید بر اینکه سنت‌های قدیمی در تاریخ ایران بسیار ریشه‌مند است، اظهار کرد: مسئله چهارشنبه‌سوری و آیین و سنت‌ها همیشه در خانواده‌های ایرانی مرسوم است.

وی با بیان اینکه متاسفانه سنت‌های غلط چهارشنبه آخر سال، سوختن و آسیب رساندن به جان و مال هم‌وطنان را در طول چند سال اخیر در پی داشته است، افزود: پریدن از آتش به معنی آتش‌پرستی نیست، بلکه این حرکت از طرف ایرانیان به معنی رسیدن به نورالانوار الهی است.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه سنت‌های کهن و اصیل ایرانی در چهارشنبه آخر سال از یاد رفته است.

بیات با اشاره به اینکه مفتخریم که یکی از سنت‌های ایرانی حفظ شده است، خاطر نشان کرد: این آتش مقدمه رسیدن به نور الهی است و مشکلی که در جامعه امروزی بیشتر احساس می‌شود، نبود پیوند عمیق بین سنت‌های قدیمی و جدید است.

وی ادامه داد: به عبارتی چهارشنبه‌سوری نباید به چهارشنبه‌سوزی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان زنجان تصریح کرد: امروز مسئولان به جای اینکه از نشاط و شادمانی مردم خوشحال باشند، دغدغه حفظ امنیت جان مردم را دارند.

بیات عنوان کرد: متاسفانه شب چهارشنبه آخر سال، شهر به میدان جنگی تبدیل می‌شود که باعث سوختن یا جراحت بدنی مردم می‌شود.

وی با تاکید بر تبدیل سنت و فرهنگ اصیل ایرانی به فرهنگ غلط، خاطرنشان کرد: وقتی چهارشنبه آخر سال با انفجار مواد محترقه و منفجره همراه می‌شود، نشان می‌دهد که همگان اعم از رسانه‌های جمعی در انتقال ارزش‌ها به نسل امروزی کوتاهی کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: در واقع ما شاهد گسست نسلی هستیم و باید سنت‌های قدیمی و پر نشاط را در جامعه زنده کنیم.

بیات یادآور شد: متاسفانه سنت‌ها را از یاد برده‌ایم و وضعیتی که در جامعه حاکم است، وضعیت خوبی نیست. در حالی که فرهنگ چهارشنبه آخر سال، نماد ملی و دوستی ایرانی‌ها است.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست