• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۱۱
  • شناسه خبر: 4640

مردم در انتخاب اصلح از اقشار فرهیخته کمک بگیرند

پیام ملت– رئیس دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه به دلیل بی طرف بودن در سیاست و دارا بودن قشر فرهیخته و نخبه می تواند نقش بسزائی درانتخاب فرد اصلح داشته باشد. خلیل جمشیدی در گفتگو با پیام ملت، با بیان اینکه امنیت امروز کش ...

پیام ملت رئیس دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه به دلیل بی طرف بودن در سیاست و دارا بودن قشر فرهیخته و نخبه می تواند نقش بسزائی درانتخاب فرد اصلح داشته باشد.

خلیل جمشیدی در گفتگو با پیام ملت، با بیان اینکه امنیت امروز کشور مدیون مشارکت های مردمی در زمینه های مختلف سیاسی است، اظهار کرد: حضور پررنگ مردم در انتخابات  می تواند پیام مشخص و محکمی برای جهانیان باشد.

وی با بیان اینکه حساسیت انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم را می طلبد، افزود: تحولات جهانی و تعاملات ما با دنیا انتخابات پیش رو را بسیار حساس کرده است و حضور حداکثری مردم تامین کننده ثبات آن خواهد بود.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به برخی از شعارهائی که قابلیت اجرائی ندارند،عنوان کرد: باید از فضای عوام فریبی خارج شد و در راستای توسعه و حفظ منابع ملی کشور اقدام کرد.

خلیلی  با اشاره به اینکه نمی توان در فضای بسته و به دور از تعامل با دنیا به توسعه و پیشرفت رسید، تصریح کرد: مردم باید به دور از رفتارهای هیجانی و احساسی و با تعقل دست به انتخاب اصلح  بزنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها رکن مهم و اصلی در هر جامعه ای می باشند، افزود: در مواجه با دانشگاه ها شاهد رفتار و تعامل مناسبی نیستیم و گاهی به عنوان بهره برداری سیاسی به دانشگاه ها نگاه می شود.

خلیلی با بیان اینکه شعار ” اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال” یک برنامه راهبردی برای پیشرفت و توسعه کشور است، خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی دانشگاه ها نقش محوری داشته که با تولید نیروی متخصص و آماده به کار نقش عمده ای در تحقق شعار سال دارند.

وی تصریح کرد: دولت و نظام باید با بستر سازی مناسب از این نیروی متخصص، جوان و آماده به کار بیشتر از پیش استفاده نماید.

رئیس دانشگاه زنجان خاطر نشان کرد: دانشگاه های کشور باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و ثروت آفرین که در جهت افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان عمل میکنند قدم بردارد.

خلیلی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی دانشگاه تربیت نیروی مولد برای تولید و در کنار آن اشتغال است، خاطر نشان کرد: فراهم نمودن زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی توجه و حمایت بخش های خصوصی را می طلبد.

وی با بیان اینکه افق دید و عمق نگاه قشر فرهیخته و دانشگاهی از حد متوسط جامعه بالاتر است، افزود: استفاده کارشناسانه از بدنه دانشگاه ها به صلاح کشور و مملکت می باشد و باید از رفتارهای فرد محوری در دانشگاه ها دوری کرد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست