• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 5068

افزایش حجم منابع استانی به ۲۵ هزار میلیارد تومان

پیام ملت– رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: یکی از اقدامات برجسته دولت یازدهم افزایش حجم منابع اعتبارات استانی از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری است. شهرام طهما ...

پیام ملت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: یکی از اقدامات برجسته دولت یازدهم افزایش حجم منابع اعتبارات استانی از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری است.

شهرام طهماسبی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه باید در راستای تفکیک پروژه‌های استانی از پروژه‌های ملی اقدامات لازم انجام شود، اظهار کرد: شاهد طرح‌هایی هستیم که با وجود اینکه ملی نیستند ولی هر ساله به‌عنوان پروژه ملی تزریق اعتبار دارند

وی به تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی پس از ماه ها اشاره کرد و افزود: به دنبال تصویب این لایحه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در حوزه روستایی به ویژه اشتغال روستاییان هزینه می‌شود که استان زنجان هم از این اعتبار بهره‌مند خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات قابل توزیع استان در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بود، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۲۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

طهماسبی در ادامه گفت: همچنین اعتباری بابت ۲۷ صدم درصد از محل ارزش‌افزوده برابر با ۱۲ میلیارد تومان امسال جهت تقویت بنیه ورزش تزریق شده و نیز در راستای اهداف و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اعتباری برابر با ۶۶ میلیارد تومان تزریق شده است.

وی با اشاره به ساختار بودجه استان، تصریح کرد: اعتبارات استانی سنتی در سال‌جاری به ۹۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده و درآمدهای اختصاصی سه برابر شده و به ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و درآمدهای استانی با ۹.۳ درصد افزایش به ۷۳۱ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم با افزایش‌های ایجاد شده در اعتبارات شاهد تحرک در حوزه‌های مختلف استان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع ۷۲ میلیارد تومان اعتبار کمک‌های فنی و اعتباری است، عنوان کرد: این میزان را می‌توان ابزار تشویقی دانست؛ چرا که با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی این میزان می‌تواند بسیار بیشتر از ۷۲ میلیارد تومان باشد و در صورتی که همه دستگاه‌های اجرایی اهتمام کامل را داشته باشند شاهد رونق اقتصادی و تحرک بخشی به فعالیت‌های استان و بهبود فضای کسب‌وکار در استان باشیم.

طهماسبی با بیان اینکه در بخش اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری سهمی برای شهرستان‌ها اعتباری در نظر گرفته نشده، یاد آور شد: اعتبارات بر اساس تحرک فرمانداران و اقداماتی که در بخش‌های مختلف انجام خواهند داد، اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه جاری استان شامل بند (و) که همان حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌ها که جزو هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: اعتبار بند (و) استان در سال گذشته ۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با افزایشی ۱۰ درصدی برابر با آنچه که قانون‌گذار برای افزایش حقوق کارکنان دولت اعلام کرده است و امسال به بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان رسیده است و در بخش سایر هزینه‌ها نیز شاهد افزایش چندانی نیستیم و اعتبارات این بخش به ۷۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

طهماسبی با بیان اینکه به زودی کارگروه ساماندهی فضای اداری تشکیل خواهد شد، ادامه داد: برای کاهش هزینه‌ها همه دستگاه‌ها در این کارگروه حضور خواهند داشت و نیز از همه دستگاه‌ها در خواست می‌شود افرادی که موعد بازنشستگی آن‌ها فرا رسیده است را در اسرع وقت بازنشسته شود تا ردیف کشوری برای آنان تعریف شود.سال گذشته ۵ میلیارد دیون پرسنلی از سال گذشته است و ۷۷ ملیارد و ۲۰۰ میلیون نیز دیون بازنشستگی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: باید بپذیریم دولت قصد افزایش قابل توجهی را در بخش سایر هزینه‌ها در بودجه جاری ندارد و در رابطه با این بخش چه در استان‌ها و چه در کشور رویکردی انقباضی دارد که می‌توان با کنترل، نظارت و صرفه‌جویی در سایر هزینه‌ها به خصوص هزینه‌های آب و برق و گاز در فضاهای مازاد اداری اجتناب کنند تا بتوان با صرفه‌جویی‌هایی که ایجاد می‌شود پرسنل را تشویق و یا بخشی از هزینه‌ها را پوشش داد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست