• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۰۸
  • شناسه خبر: 5898

استقبال بی نظیر از موسیقی سنتی در جشنواره آوای امید در زنجان

پیام ملّت– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی آوای امید از دو گروه سنتی و محلی در بخش گروه نوازی و تک نوازی است. ناصرمقدم در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ...

پیام ملّت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی آوای امید از دو گروه سنتی و محلی در بخش گروه نوازی و تک نوازی است.

ناصرمقدم در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید از روز جمعه در زنجان برگزار و اختتامیه آن ۱۷ شهریور ماه برگزار می شود.

وی افزود: ۲۷۰ اثر در بخش تک نوازی و ۲۷ گروه در بخش گروه نوازی در این جشنواره شرکت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزاری جشنواره تئاتر استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۲۰ گروه از شهرستان‌های مختلف شرکت کردند و با انصراف سه گروه و با بازبینی آثار در بین ۱۷ گروه باقی‌مانده است.

مقدم ادامه داد: ۹ اثر به بخش مسابقه راه ‌یافتند و مسابقه ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه در فرهنگسرای امام خمینی(ره)  برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری جشنواره ارزش اشاره کرد و گفت: این جشنواره برای معرفی ظرفیت های استان به صورت استانی برگزار خواهد شد که مراسم اختتامیه همزمان با روز سینما خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۵۵ مورد فیلم به جشنواره ارزش ارسال شده است، عنوان کرد: ۱۸۰ عکس نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که مورد داوری قرار می‌گیرد.

مقدم با بیان اینکه نمایشگاه ناشران کتاب به همراه نمایشگاه مطبوعات در صورت تامین اعتبار،یازدهم تا ۱۷ آبان ماه در زنجان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه برای برگزاری در کاسپین هنوز به نتیجه نرسیده است و در صورت عدم موافقت این نمایشگاه در مصلی زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بحث دوره خبرنگاری خاطر نشان کرد: برگزاری دوره خبرنگاری از مهمترین برنامه های اداره کل می باشد که در دو بخش مقدماتی وتکمیلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امروزه صنعت سینما در کشور یک صنعت سودآور است، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران باید به عرصه فرهنگی بپیوندد زیرا علاوه بر سودآوری به توسعه فرهنگ استان و کشور کمک خواهد کرد.

مقدم با اشاره به ایرادات اجرایی جشنواره مطبوعات، تصریح کرد: جشنواره مطبوعات از نظر شکلی بر اساس فراخوان انجام شد و از نظر اجرای ایرداتی به آن وارد است .

وی با اشره به اسامی برندگان در جشنواره مطبوعات خاطر نشان کرد: این موضوع محرمانه نیست اما به طور معمول برای حفظ هیجان در برنامه، اسامی برندگان تا زمان تعیین شده در جشنواره اعلام نمی‌شود.

این مسئول تاکید کرد: همه اعضای هئیت خانه مطبوعات در جریان بودند و ورود آثار محرمانه نبود و این آثار باید در خانه مطبوعات جمع بندی کنند.

مقدم زنجان در پاسخ به لزوم جدایی خبرگزاری ها از مطبوعات در جشنواره گفت: این موضوع به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام و بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست