• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۶
  • شناسه خبر: 6303

رقابت‌های ورزشی نباید منجر به بداخلاقی شود

پیام ملّت– نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مسئولان ورزشی باید به مسئله اخلاق توجه داشته باشند و رقابت های ورزشی نباید منجربه بداخلاقی شود. به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در دیدار ...

پیام ملّت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مسئولان ورزشی باید به مسئله اخلاق توجه داشته باشند و رقابت های ورزشی نباید منجربه بداخلاقی شود.

به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در دیدار منتخبین جامعه ورزش و جوانان استان زنجان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت‌بدنی، افزود: باید رفتار خودمان را در چارچوبی که دین، اخلاق و اسلام می‌گوید تنظیم کنیم تا خداوند از هول روز قیامت نجات‌مان دهد.

وی با بیان اینکه معتقدیم ادغام ورزش و جوانان، کار کارشناسی شده‌ای نبوده است، تصریح کرد: با این وجود اکثر جامعه ورزشی را جوانان تشکیل می‌دهند اما نباید فراموش کنیم که همه زندگی ورزش نیست، بلکه باید به مواردی چون علم، اخلاق، مهارت‌های زندگی و وظایف اجتماعی نیز پایبند باشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه توسعه ورزش در بخش‌های مختلف یک اقدام پسندیده است اما هنوز با آمار جامعه جوانان کشور و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهار کرد: اینکه سعی کنیم اخلاق ورزشی را در این حوزه رعایت کنیم، اقدام بسیار خوبی است اما کافی نیست و باید در این زمینه وسواس بیشتری به خرج داده شود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه رقابت‌های ورزشی نباید منجر به بداخلاقی و ایجاد خط‌کشی‌های مختلف شود، ادامه داد: متاسفانه دو مسئله هنوز در ورزش استان محقق نشده است. اولین مبحث مربوط به ورزش همگانی است که باید در سطح محله‌ها تعمیم داده شود و دومین مبحث نیز ورزش باستانی است که مسئولان ورزش استان قول داده بودند نسبت به توسعه این ورزش اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های ورزش باستانی بیش از پیش استفاده و در توسعه این ورزش در استان گام برداریم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌هایی که نیاز امروز ورزش است، بحث ورود خیرین به این حوزه است. اگر قرار باشد برای احداث ورزشگاه و باشگاه ورزشی منتظر اعتبارات دولتی باشیم، کار تاثیرگذاری در این حوزه انجام نداده‌ایم، بنابراین باید روح تعاون و همکاری در حوزه ورزش افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست