• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۰۳
  • شناسه خبر: 9314

اجرای کاداستر اراضی ملی در ۱۴ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور

پیام ملّت – مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی ملی اقدامات مربوط به تهیه کاداستر ملی باید انجام گیرد، گفت: تلاش می کنیم تا پایان بر ...

پیام ملّت مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی ملی اقدامات مربوط به تهیه کاداستر ملی باید انجام گیرد، گفت: تلاش می کنیم تا پایان برنامه ۵ ساله ششم این مهم در اراضی جنگلی اراضی دولتی و ملی به طور منظم تحقق یابد.

اکرم توفیقی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۴۶ میلیون هکتار از  اراضی کشور مربوط به اراضی ملی است، ماموریت اصلی این دفتر را اجرای دقیق کاداستر در کلیه اراضی ملی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در ۱۳۶ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور سند به نام دولت اخذ گردیده است، اضافه کرد: اقدامات مربوط به جانمایی در بیش از ۱۲۰ میلیون هکتار از اراضی نیز صورت گرفته و ۳۲ میلیون هکتار از اراضی هدف نیز در سامانه ثبت تثبیت شده است.

توفیقی با بیان اینکه در بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی ملی اقدامات مربوط به تهیه کاداستر ملی باید انجام گیرد، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پایان برنامه ۵ ساله ششم این مهم در اراضی جنگلی اراضی دولتی و ملی به طور منظم تحقق یابد.

وی با عنوان اینکه نظارت به پاسخگویی استعلامات از وظایف اصلی دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی ملی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است، افزود: خوشبختانه زنجان در پاسخ به استعلاملات جزو استان های پیشتازی بوده و به عنوان نخستین استان این طرح در زنجان اجرا شد.

مدیر کل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی ملی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن مراحل مربوط به استعلامات، رسیدگی به موانع و مباحث مربوط به ماده ۵۴ در سطح شهرستان ها و استان ها را تشریح کرد و افزود: موظفیم بر اساس سوابق و آثار احیا نسبت به تداخل و یا عدم تداخل، تائید نقشه و اصلاح اسناد را در راستای عمل به ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اقدام نمائیم. معتقدیم اجرای فرامین ماده ۵۴ فرصتی برای برگرداندن حقوق اشخاصی است که احتمالا حقی از آنان ضایع شده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست