• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۵
  • شناسه خبر: 9737

کلنگ ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم(ص) خدابنده به زمین زده شد

پیام ملّت –  مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم(ص) شهر خدابنده با اعتبار۸۰ میلیارد تومانی در زمین۲۰ هزار متر مربعی با حضور وزر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مقام عالی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدما ...

پیام ملّت مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم(ص) شهر خدابنده با اعتبار۸۰ میلیارد تومانی در زمین۲۰ هزار متر مربعی با حضور وزر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مقام عالی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، این بیمارستان قرار است در۵ طبقه با هدف ارتقاء سرانه بیمارستانی، بالا بردن سطح پوشش خدمات بهداشتی و درمانی و نیز محرومیت زدایی حوزه درمان و بهداشت این منطقه ساخته می شود.

در مراسم کلنگ زنی این بیمارستان که در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز عملیات ساخت بیمارستان رسول اکرم (ص) خدابنده با تاکید بر آیه شریفه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» گفت: با توجه به این آیه رحمت و مهربانی نباید در بین مردم کمرنگ شود و باید بر این اصل توجه کنیم که هر زمان تهدیدی از جانب دشمن متوجه ما شد، با هم مهربان و متحد باشیم.
دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تلاش کردیم در حد مقدورات، مشکلات بهداشت و درمان این منطقه حل شود، افزود: از جمله در زمینه هتلینگ، افزایش تعداد تخت‌های بستری بیمارستان امیرالمومنین(ع)، ارتقاء خدمات اورژانس و بیمارستان و نیز در همین راستا شاهد کلنگ زنی بیمارستان رسول اکرم(ص) هستیم.
به گفته مقام عالی وزارت بهداشت، طراحی پروژه انجام شده و عملیات اجرایی نیز از اواخر آبان ماه  امسال شروع می‌شود و امید داریم، هر چه زودتر این پروژه نیز به ثمر رسد و ساخت بیمارستان سبب توسعه، پیشرفت و منشاء خیر و برکت برای استان باشد.
هاشمی با تاکید بر تسریع در عملیات ساخت این پروژه بیان کرد: با نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و استاندار زنجان پیگیر احداث این پروژه هستیم تا متوقف نشود. وزارتخانه نیز در ساخت بیمارستان تا حدی که در توان است، کوتاهی نخواهد کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باید در کنار امنیت، به آموزش و پرورش، ورزش، بهداشت و درمان، راه و سایر موارد نیز توجه ویژه داشته باشیم، گفت: برگزاری این قبیل برنامه ها با محوریت خدمات رسانی اگر با نیت خدمت به خلق و اعتقاد به کار و تلاش باشد، بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در سخنانی گفت: با احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده، این بیمارستان در ده سال آینده به بالاترین سطح افتتاح بیمارستانی خواهد رسید.

اتفاقی مبارک

دکتر پرویز قزلباش با اشاره به چهارمین سفر وزیر بهداشت به شهرستان خدابنده افزود: کلنگ زنی بیمارستان۲۲۰ تختخوابی اتفاق بسیار مبارکی در شهرستان خدابنده است و امیدواریم همراه با این اتفاق، باز هم شاهد رشد و پیشرفت روز افزون در حوزه سلامت استان باشیم.


به گفته وی،  همدلی، هم‌افزایی و هماهنگی مسئولان استان و شهرستان باعث شده شاخص‌های بهداشت و درمان روز به روز در شهرستان خدابنده که به حق جزء محرومترین منطقه در استان است، افزایش پیدا کند و امیدواریم سرعت توسعه در این شهرستان رشد روز افزون داشته باشد.
قزلباش با اعلام اینکه اکنون شاخص بیمارستانی کشور و استان۱/۷است، ادامه داد: این در حالی است که این شاخص در شهرستان خدابنده ۸/۰ است که با درنظر گرفتن متوسط کشوری، تقریبا نصف استان و کشور است.

این مقام استانی اظهار امیدواری کرد؛ با پیشرفت روزافزون این پروژه مهم خدابنده در۱۰ سال آینده به بالاترین سطح افتتاح بیمارستانی یعنی سرانه۲/۵ خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: با این اتفاق مردم هر روز بهتر از دیروز از سیستم سلامت و مردم رضایت داشته باشند.
وی در بخش دیگر صحبت هایش درباره اجرای طرح تحول سلامت در کشور تاکید کرد: با شروع طرح تحول که نوعی توجه دولت به سلامت مردم بود، به سمت سرمایه گذاری حرکت کرد و در مدت اجرای این طرح، شاهد ارتقاء شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در کشور و استان هستیم.
وی با اشاره به کمبود منابع و محدودیت منابع کنونی در کشور گفت: برخلاف این شرایط، حوزه بهداشت و درمان همچنان به مسئولیت‌های خود در حفاظت مالی از مردم اقدام کرده است و حتی در شرایط سختی به لحاظ اعتباری علاوه بر حفاظت از سلامت مردم، حفاظت مالی مردم را نیز فراموش نکند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه همه تلاشگران عرصه سلامت در دانشگاه خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، افزود: پرسنل خدوم علوم پزشکی در بخش های مختلف تمام تلاش خود را می کنند تا با حداقل هزینه در خدمت مردم و موجب ارتقاء شاخص‌ها در استان باشند.
وی از مساعدت های دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی و پیگیری‌های استاندار زنجان و نماینده مجلس شورای اسلامی در خدابنده تشکر کرد و گفت: ساخت بیمارستان جدید در خدابنده اتفاق بسیار مهمی است که فقط برای شاخص سلامتی و بهره‌مندی نیست، بلکه اتفاقی است که اشتغال و رونق اقتصادی را نیز برای استان و شهرستان به همراه دارد.


وی با پرداختن به ظرفیت های اشتغالزایی این بیمارستان برای منطقه ادامه داد:این بیمارستان می‌تواند موجب اشتغال مستقیم ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر و افراد متعددی به طور غیرمستقیم شود و موجب گردش مالی نیز می‌شود.

قزلباش درباره نقش این بیمارستان در توسعه اقتصادی شهری بیان کرد: این پروژه در کنار بیمارستان قدیمی شهر موجب رونق اقتصادی هم خواهد ‌شد و امیدواریم این اتفاق مبارک با سرعت مناسبی پیش برود.

مردمانی متدین و پرتلاش

همچنین استاندار زنجان در سخنانی مردم خدابنده را مردمانی متدین،پرتلاش و رنجدیده معرفی کرد و گفت:خدمت به این مردم غنیمتی برای مسئولان است و امید دارم این پروژه نیز با همین نگاه خاتمه یابد.

اسدالله درویش امیری با اعلام اینکه حوزه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده از متوسط کشوری پایین است، خطاب به مردم خدابنده افزود: دولت بنای شروع پروژه جدید را به دلیل محدودیت منابع نمی دهد و این پروژه نیز از پیگیری های مجدانه و دلسوزانه دکتر هاشمی وزیر بهداشت و دکتر بیگدلی نماینده شهرستان در مجلس بود که تامین منابع شده و امسال کار ساخت آن آغاز می شود.

مطالبه به حق مردمی

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه این پروژه از مطالبات به حق و خواسته های قانونی مردم منطقه بود، با قدردانی از سفر های وزیر بهداشت به استان زنجان و شهرستان خدابنده گفت: سفرهای دکتر هاشمی به استان نشان از تلاش دلسوزانه و عمل به تعهدات وزیر را می رساند.

دکتر احمد بیگدلی ادامه داد: این پروژه نیز یکی از تعهدات در زمینه بهداشت و درمان بود که تا پایان ‌کار دولت تدبیر و امید امیدواریم بتوانیم وضعیت بهداشت و درمان شهرستان خدابنده را سرو سامان ببخشیم و دغدغه مردم تا سال های سال رفع شود.
به گفته وی، اخذ مجوز احداث این بیمارستان در ۸ ماه و با تلاش استاندار و ریاست سابق و کنونی دانشگاه علوم پزشکی زنجان میسر شد و امیدواریم اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر نیز عملی شود.

۱۱۰/ق

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست