• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۶
  • شناسه خبر: 11529

استقرار۱۰ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد زنجان

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در ایام نوروز ۱۰ ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان زنجان مستقر می‌شود. پرویز قزلباش در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی، خ ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در ایام نوروز ۱۰ ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان زنجان مستقر می‌شود.

پرویز قزلباش در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان برای ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۸ برنامه عملیاتی در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از افزایش نظارت و تشدید بازرسی از همه اماکن عمومی در ایام نوروز خبر داد و افزود: سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی، سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های سوخت‌رسانی، مهمان‌سراها، هتل، مسافرخانه، مساجد، زیارتگاه‌ها و … با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت آب مصرفی و دفع زباله و فاضلاب، نظافت عمومی و عدم استعمال دخانیات بازدید خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی بهداشتی از همه مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز خاص در ایام نوروز و بدون توقف گفت: کنترل و نظارت بهداشتی وسایل حمل و نقل مواد غذایی به ویژه وسایل حامل شیر و فرآورده‌های آن در این ایام در اولویت قرار دارد.

قزلباش از نظارت و بازرسی ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه آهن، اتوبوس‌ها و قطارهای مسافربری و تأکید بر عرضه مواد غذایی سالم، دقت در حفظ ایمنی مواد غذایی، بهداشت افراد مرتبط با تهیه و توزیع مواد غذایی، استفاده از آب شرب سالم و یخ سالم در ایام نوروز یاد کرد.

*تنظیم برنامه آنکالی برای تخصص‌های اصلی در بیمارستان‌های زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از برنامه کشیک درمانگاه‌های خصوصی، مراکز دندانپزشکی، آزمایشگاهی و تصویربرداری در ایام نوروز خبر داد و افزود: برنامه آنکالی پزشکان در چهار تخصص اصلی در بیمارستان‌های سطح استان زنجان تنظیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: بازدید و سرکشی روزانه از نحوه ارائه خدمات در مراکز درمانی و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در ایام تعطیلات نوروز توسط کشیک‌های نظارتی انجام می‌شود.

قزلباش از آماده‌باش این دانشگاه برای اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب ۱۰ تیم بازرسی و نظارتی یاد کرد و گفت: اولویت این بسیج نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۴۰۱۱۵ برای دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و سامانه ۱۵۹۰ برای ثبت و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ ایستگاه سلامت در نقاط پرتردد استان برای مشاوره و راهنمایی مسافرین در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، افزود: این ایستگاه‌ها به ارائه خدمات غیر اورژانسی از قبیل بهداشت و سلامت ، کنترل رایگان قند و فشار خون، آموزش کمک‌های اولیه، مشاوره و راهنمایی در معابر و مسیرهای پرتردد خواهند پرداخت.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست