• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۲۰
  • شناسه خبر: 11577

فساد، عارضه انتخاب مدیران ضعیف است

پیام ملّت – مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: فساد، دزدی و اختلاس عارضه انتخاب مدیران ضعیف و ناتوان است. به گزارش ایسنا، محمدامین رضازاده در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار کرد: چندی پ ...

پیام ملّت مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: فساد، دزدی و اختلاس عارضه انتخاب مدیران ضعیف و ناتوان است.

به گزارش ایسنا، محمدامین رضازاده در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار کرد: چندی پیش در راستای اجرای قانون بازنشستگی مدیران کشور، از وجود عده‌ای از مدیران با سابقه محروم شدیم. این در حالی بود که بسیاری از افراد جایگزین نیز به آن صورت برای پست مدیریت تربیت نشده بودند. از همین‌رو، باید از وزارت کشور به خاطر انتصاب آقای «خدابخش مرادی» که یکی از نیروهای وزارت کشور بوده و سال‌ها است که فرمانداری شهرستان‌های مختلف و سمت معاونت سیاسی امنیتی استانداری را بر عهده داشته، ممنون باشیم.

این مسئول با بیان این‌که آقای «خدابخش مرادی» به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان انتخاب شد تا استان زنجان از خدمات و تجارب وی با نگاه حاکمیتی بهره ببرد، ادامه داد: اگر انتصابات را به عنوان یک تصمیم در مملکت‌داری بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که انتصابات یکی از کارهای اصلی، ریشه‌ای و مهم است. متاسفانه امروز در برخی موارد شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود و رفیق‌بازی، باندبازی و فامیل‌بازی جایگزین شایسته‌سالاری شده است. در حالی که اگر فساد و نابسامانی مردم را مهندسی معکوس کنیم، ریشه‌اش به انتصابات برمی‌گردد.

رضازاده تصریح کرد: اگر در انتخاب یک مدیر، شایسته‌سالاری مدنظر قرار گیرد، تا چند سال خیال‌مان راحت است و سلامت کار و رضایت‌مندی مردم تامین می‌شود. فساد، دزدی و اختلاس عارضه انتخاب مدیران ضعیف و ناتوان است؛ در واقع مقابله با فساد و مبارزه با آن که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است، منوط به انتصاب خوب است. اگر نیمی از عوامل ایجاد فساد به تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و عدم شفافیت در حوزه‌های مدیریتی برگردد، نیمی دیگر از آن به خاطر عوامل انسانی است.

مدیرکل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جلوی فساد را بگیریم باید از دستگاه‌های اجرایی و اداری شروع کنیم. فقط تکیه بر پیشگیری‌های فرهنگی نمی‌تواند جلوی جذابیت‌های ناشی از فساد را بگیرد. استفاده از قدرت برای منافع شخصی یعنی فساد و اگر شایسته‌سالاری را کنار بگذاریم، یعنی شروع کننده فساد هستیم. ریشه بسیاری از فسادها، ضعف ناکارآمدی و نابسامانی‌های کشور به خاطر انتصاب بد است.

تبیین خدمات دولت برای مردم، مدبرانه باشد

همچنین خدابخش مرادی‌نافچی ، معاون سیاسی – امنیتی استانداری زنجان، در این جلسه با اشاره به موهباتی که در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: کسی که برای خدمت به این استان می‌آید، باید مدنظر قرار دهد که چه زیرساخت‌هایی تا به امروز به بالندگی زنجان کمک کرده است و ضرورت‌هایی که باید به آن‌ها توجه شود، کدام است. زنجان علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، علما و اندیشمندان و صاحب‌نظران زیادی در طول تاریخ داشته است و ۴۰ درصد از جمعیت این استان را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که مراکز فعال دانشگاهی و مراکز شتاب‌بخشی در توسعه استان ایفای نقش می‌کنند، ادامه داد: استان زنجان۳۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و از موهبت وجود۷۰۰۰ جانباز و ایثارگر که بزرگ‌ترین سرمایه خود را فدا کرده‌اند، برخوردار است. امروز نیاز اساسی استان این است که به مقوله توسعه به معنای عام و همه جانبه آن توجه کنیم. الزامات تحقق توسعه و برای این‌که مطلوب مورد نظر را حاصل کنیم، بسترسازی برای مشارکت همه اقشار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان است.

مرادی‌نافچی تصریح کرد: باید برای حضور جوانانی که دل در گروی نظام دارند بسترسازی کنیم و اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم. چنین چیزی در سایه خدمت برای مردم، همچنین ارتباط منطقی، عادلانه و مدبرانه با مردم محقق می‌شود. نمی‌شود مردم را فقط در کلام تکریم کرد. مردم باید حضور و نقش ما را ببینند تا باور کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان یادآور شد: باید حضورمان میان مردم عالمانه باشد و خدمات خود را مدبرانه برای مردم تبیین کنیم. همچنین باید امنیت موجود را حفظ کرده و ارتقا دهیم و بستری برای امنیت سرمایه‌گذاری فراهم کنیم؛ چراکه توجه ویژه به حوزه اقتصادی، سایر حوزه‌ها را به بالندگی می‌رساند. وظیفه اساسی ما این است که خدمت عالمانه را با همدلی، هم‌فکری، امیدآفرینی و آینده‌نگری به مردم ارائه دهیم تا مردم نیز ما را بپذیرند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست