• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۲۷
  • شناسه خبر: 12099

معاون اداره غله استان زنجان : امسال ۲۷۵ هزار تن گندم خریداری شده است

پیام ملّت– معاون بازرگانی اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: امسال ۲۷۵ هزار تن از کشاورزان استان خریداری شده و همچنان نیز ادامه دارد. ستار رحمنی در گفتگو با خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان ...

پیام ملّت– معاون بازرگانی اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: امسال ۲۷۵ هزار تن از کشاورزان استان خریداری شده و همچنان نیز ادامه دارد.


ستار رحمنی در گفتگو با خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه هر ساله تولید گندم در استان مازاد بر مصرف است، اظهار داشت: سال گذشته تولید و خرید گندم در استان به طور چشم گیری به بالاترین مقدار خود نسبت به سالهای گذشته رسید.


وی افزود: سال گذشته ۴۵۵ هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شد و با ذخیره قبلی این میزان به ۵۵۰ هزار تن افزایش یافت.


معاون بازرگانی اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: امسال نیز تا به امروز حدود ۲۷۵ هزار تن از گندم کاران هم استانی خریداری شده و مازاد گندم استان با ناوگان ریلی و کامیونی به استانهای اصفهان، یزد، خراسان ،سیستان و بلوچستان و سایر استانها ارسال می شود.


این مسئول ارزش ریالی خرید گندم را بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۵۳ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت‌شده است.


وی بابیان اینکه طبق اعلام نرخ دولت هر کیلوگرم گندم به قیمت هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود، افزود: امسال بیش از ۴۰ مرکز برای خرید گندم در استان زنجان در نظر گرفته شده تا کشاورزان برای فروش گندم دغدغه ای نداشته باشند.


معاون اداره غله با بیان اینکه دو سیلوی دولتی و ۱۵ سیلوی ذخیره گندم غیر دولتی در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد، این سیلوها ظرفیت ذخیره ۵۵۰ هزار تن را دارند.


به گفته رحمنی، مصرف ماهانه آرد استان حدود ۱۲ هزار تن می باشد که این مقدار هر ماه به یک هزار ۳۰۰ نانوا توزیع میشود.


وی در پایان به سه نوع آرد نانوایی اشاره کرد و گفت: آرد سنگک، لواش و بربری از انواع آردها با سبوسهای مختلف است که سنگک با بیشترین سبوس از ازرش غذایی بالاتری برخوردار است.
رحمنی باتأکید بر ارزش غذایی آرد تیره اذعان داشت: آرد سفید ازرش غذایی پایین تری نسبت به آرد تیره دارد زیرا سبوس بیشتری از آن گرفته می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست