• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۵
  • شناسه خبر: 13257

آیا نقشه نقاط مختلف زنجان از نظر خطر ابتلا به کرونا ویروس، مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی زنجان است؟

پیام ملّت-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با نقشه ارائه شده در فضای مجازی تحت عنوان نقاط پر خطر و کم خطر ابتلا به کرونا ویروس در شهر زنجان موافق نیست زیرا تمام نقاطی که تجمعات در آن صورت گیرد از نظر دانشگاه علوم ...

پیام ملّت-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با نقشه ارائه شده در فضای مجازی تحت عنوان نقاط پر خطر و کم خطر ابتلا به کرونا ویروس در شهر زنجان موافق نیست زیرا تمام نقاطی که تجمعات در آن صورت گیرد از نظر دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ شیوع ویروس کرونا پر خطر محسوب می شود.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» پرویز قزلباش با بیان این که بسیح ملی مقابله و مدیریت ویروس کرونا چند روز است که آغاز به کار کرده است گفت: این اقدام یکی از مهم ترین ترین اقداماتی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی با همکاری ادارات، مدیریت عالی استان و خیرین شروع شده است.

وی افزود: اهمیت این اقدام در این است که می توان با یک روش بسیار ساده مردم را در منازل مورد پایش قرار داد و افرادی که مشکوک به آلودگی ویروس کرونا هستند مورد شناسایی قرار می گیرند و به پایگاه های سلامت هدایت می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این که با پر کردن فرم خود اظهاری می توان درمان سرپایی بیماران مبتلا را آغاز کرد تاکید کرد: این کار مزایای بسیار بالایی از جمله مانع بستری تعداد زیادی از هم شهریان می شود، از سویی دیگر بیماران می توانند در کنار خانواده درمان شوند که این موضوع عوارض عاطفی بسیار مفیدی داشته و موثر در بهبود روند درمان خواهند بود.

این مقام مسئول با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با نقشه ارائه شده از شهر زنجان در فضای مجازی تحت عنوان نقاط پر خطر و کم خطر ابتلا به کرونا ویروس موافق نیست گفت: در این نقشه فرضا اسلام آباد شهر زنجان در محدوده قرمز است و نقطه پر خطری در نظر گرفته شده اما نقطه دیگر شهر کم خطر است این در صورتی است که تمام نقاطی که تجمعات در آن صورت گیرد از نظر دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ شیوع ویروس کرونا پر خطر محسوب می شود.

قزلباش با بیان این که چنین نقشه هایی می توانند گول زننده باشند گفت: نقشه نقاط پر خطر و بالاعکس کم خطر اثر معکوس در جامعه دارد و ممکن است افراد را در اشتباه قرار دهد، از سویی دیگر وضعیت در کل استان قرمز است و باید مراقبت های لازم در همه مکان ها در سطح استان صورت گیرد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست