• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۵
  • شناسه خبر: 13260

تشکیل پرونده قضایی در انتظار صنوف متخلف مشکوک به بیماری کرونا در زنجان

پیام ملّت– فرماندار زنجان گفت: صنوفی که علی رغم تذکرات روز های پیش، اقدام به تعطیلی مغازه های خود نکنند در صورتی که مشکوک به کرونا شناخته شوند به دلیل این که زندگی مردم را با خطر ابتلا به بیماری مواجه کرده اند به م ...

پیام ملّت– فرماندار زنجان گفت: صنوفی که علی رغم تذکرات روز های پیش، اقدام به تعطیلی مغازه های خود نکنند در صورتی که مشکوک به کرونا شناخته شوند به دلیل این که زندگی مردم را با خطر ابتلا به بیماری مواجه کرده اند به مراجع قضایی معرفی شده و برای این فرد پرونده تشکیل می شود.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» رضا عسگری در گفت و گوی تلویزیونی خود با بیان این که با توجه به تقاضای دانشگاه علوم پزشکی که نگرانی های جدی در رابطه با رفتارهای مردم در مورد عدم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا وجود داشت و ستاد مبارزه با کرونای استان پیگیری جدی داشت تا بازار تعطیل شود گفت: روز پنجشنبه درخواست مذکور به اتاق اصناف ارسال شد و با هماهنگی اتحادیه های مربوطه و اداره کل صمت استان موضوع تعطیلی های اصناف ابلاغ شد.

عسگری ادامه داد: با شرایط موجود که مراجعات به سطح بازار و پاساژ ها بالا است اگر کسبه ای بیمار شود در مرحله بعدی خانواده خود را نیز آلوده می کند و انتظار این است که با همکاری همشهریان و کسبه بازار همراهی لازم با تصمیمات اتخاذ شده صورت گیرد در این راستا نیز برخی از اصناف از قبل برای تعطیلی اعلام آمادگی کرده بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار زنجان با اشاره به این که در این میان برخی از واحدهای صنفی امروز همچنان دایر بودند و بازار به نوعی در حالت نیمه تعطیل بود خاطر نشان کرد: بازدید ها از بازار نشان می داد که بیش از ۶۰ درصد از افراد همچنان مشغول به فعالیت های روزمره خود هستند.

به گفته فرماندار رنجان اداره صمت، اماکن عمومی، اتاق اصناف باید با ظرفیت های قانونی موجود برخورد های لازم با متخلفین اصناف انجام دهد اما از روز ۲۵ اسفند ماه واحدهای بهداشت محیط و شبکه بهداشت شهرستان حضور فعالی در سطح شهرستان خواهند داشت و صنوفی که حتما باید تعطیل شود را ملزم به انجام این امر خواهد کرد.

عسگری با اشاره به این که مجموعه واحدهای صنفی با مواد ضد عفونی کننده مورد ضد عفونی قرار می گیرد اظهار داشت: اصنافی که اقدام به تعطیلی مغازه خود نکرده اند نباید از آسیب به محصولات موجود در مغازه ها گله مند شوند زیرا تذکرات راجع به تعطیلی داده شده است و از سویی دیگر بهداشت و زندگی مردم بسیار اهمیت دارد و باید در این راستا تمام تلاش های ممکن صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که اگر فردی در هنگام ضد عفونی در صنوف خود حضور داشته باشد و مشکوک به آلودگی ویروس کرونا باشد ضمن ضدعفونی آن محل برای این فرد به دلیل این که آرامش روانی جامعه و بهداشت مردم را با خطر مواجه کرده است پرونده قضایی تشکیل می شود خاطر نشان کرد: به مردم نیز واحد صنفی مشکوک به کرونا معرفی خواهد شد زیرا اعتبار واحد صنفی در کنار اعتماد مردم است و طبیعتا مردم با حساسیتی که دارند به عنوان واحد متخلف شناسایی شده و مغازه شخص پلمپ می شود.

فرماندار زنجان گفت: کسبه هایی که رعایت کرده و اقدام به تعطیلی صنوف خود کرده اند طبق دستور استاندار با استفاده از ظرفیت های قانونی مشوق هایی برای این افراد در نظر گرفته می شود و پیگیری های لازم در این زمینه نیز انجام می گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست