• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۲
  • شناسه خبر: 13651

تمهیدات لازم برای عبور از خطرات سیلاب احتمالی در زنجان انجام گرفته است

پیام ملّت– مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به این که طی سال گذشته ۳۴ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در این استان تشکیل شده است گفت: تمهیدات و اقدامات لازم جهت پیشگیری از خطرات ...

پیام ملّت– مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به این که طی سال گذشته ۳۴ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در این استان تشکیل شده است گفت: تمهیدات و اقدامات لازم جهت پیشگیری از خطرات سیلاب احتمالی، طی روز های پیش رو در زنجان انجام گرفته است.

صفی الله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به این که طی سال های گذشته قسمت هایی از حریم رودخانه ها توسط برخی از شهروندان و کشاورزان در سطح استان زنجان مورد تصرف قرار گرفته بود اظهار داشت: طبق دستور استاندار محترم ، شرکت آب منطقه ای و امور آب شهرستان ها پیگیری های لازم را جهت رفع تصرف صورت گرفت و اکثر این حرایم آزاد سازی شدند.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر نیز بررسی ها ادامه دار است تا اگر دوباره حریم رودخانه ای تصرف شود برخورد های لازم صورت گرفته و نسبت به آزاد سازی آن اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان خاطر نشان کرد: طی سال گذشته لایروبی مسیل ها و رودخانه ها انجام گرفت که همین موضوع موجب شد تا خسارت سیلاب در استان کاهش داشته باشد از سویی دیگر این امر موثر در کاهش خطرات احتمالی برای سیلاب های سال جاری نیز می باشد.

این مقام مسئول با بیان این که استان بارش های مناسبی را دریافت کرده است گفت: امیدواریم تا شاهد وقوع بارش های رگباری آنی و جاری شدن سیلاب در استان نباشیم.

کرامتی اظهار داشت: با پیگیری و دستورات استاندار در زمینه خطرات سیلاب احتمالی در استان که طی روز های پیش رو امکان وقوع وجود دارد اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است به طوری که در این راستا ۳۴ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران طی سال گذشته در استان تشکیل شده است و در اولین روز سال جاری نیز یک جلسه برگزار گردید که قطعا اثر گذار در کاهش خسارات بوده است.

کرامتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طی سال های گذشته افت یکباره دما موجب خسارات شدید سرمازدگی به محصولات کشاورزی می شد عنوان کرد: خوشبختانه تا حال حاضر با توجه به مساعد شدن هوا و بیدارشدن درختان از خواب زمستانی، افت دما که موجب آسیب به محصولات شود در استان رخ نداده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با تاکید بر این که در زمینه پیشگیری از سرمازدگی و افت دما نمی توان کار موثر و چشمگیری انجام داد ولی می شود خسارت را به حداقل رساند تصریح کرد: برای کاهش خسارات به محصولات کشاورزی آگاهی دهی به تولیدکنندگان، کشاورزان و روستائیان بسیار موثر بوده است.

این مقام مسئول با بیان این که امیدواریم تا شاهد وقوع سرمای دیر رس بهاره و خسارت به کشاورزان در استان نباشیم تاکید کرد: از مردم استان تقاضا داریم در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تهدید خطر سیلاب و احتمال طغیان رودخانه ها در روز ۱۳ فروردین، از حضور در طبیعت و حاشیه رودخانه ها و مسیلها در روز طبیعت و روز های بارانی به شدت خودداری کنند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست