• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۹
  • شناسه خبر: 13840

رییس سازمان سنجش:تصمیم‌گیری درباره زمان کنکور منوط به تعیین‌تکلیف تقویم آموزشی است

پیام ملّت-ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره به تعویق انداختن آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: ما در بحث کنکور سراسری زمانی می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم که تقویم آموزشی آموزش و پرورش بسته شده باشد. به گزارش̶ ...

پیام ملّت-ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره به تعویق انداختن آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: ما در بحث کنکور سراسری زمانی می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم که تقویم آموزشی آموزش و پرورش بسته شده باشد.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“ابراهیم خدایی در گفکگو با ایلنابیان کرد: ابتدا باید بدانیم؛ در چه زمانی کلاس‌های آموزش و پرورش به اتمام می‌رسد و یا برگزاری کلاس‌های فشرده آنها به چه صورتی است. ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در رابطه با این موضوع دارد، به این صورت که ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی، کنکور سراسری برگزار می‌شود.

خدایی اضافه کرد: همه این اقدامات به تقویم و برنامه آموزشی، شروع کلاس‌ها و برگزاری آنها ارتباط پیدا می‌کند و یک زنجیره به هم پیوسته است، به همین خاطر ما نمی‎توانیم بگوییم چه بحثی در زمینه کنکور وجود دارد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: اگر تقویم آموزشی بسته شود، تاریخ کنکور هم در جلسه شورای سنجش بررسی شده و درباره زمان آن تصمیم‌گیری خواهد شد، همچنین محتوای امتحانی و اینکه مواد درسی به چه صورتی باشد، همگی منوط به تقویم آموزشی است.

وی بیان کرد: تا زمانی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت پایدار اعلام نشود، مدارس باز نخواهند شد و در نتیجه تقویم آموزشی اعلام و تکمیل نمی‌شود. تصمیماتی که گرفته می‌شود به نفع کشور، مصالح ملی و مصالح دانش‌آموزان است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان اظهار داشت: ما باید چارچوب قوانین و ضوابطی که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب می‌کند را مد نظر قرار دهیم و بر اساس آن پیش برویم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست