• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • شناسه خبر: 14462

داغ کرونا بر معیشت بیماران نیازمند کلیوی

پیام ملّت- کارشناس امور بیماران انجمن خیریه کلیوی زنجان گفت:ویروس کرونا نه تنها سلامت جامعه بلکه اقتصاد، سفره‌ها و معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد را نشانه گرفته‌ است که این شرایط توجه بیشتر به نیازمندان را می‌طلبد.

گلزار بابا خانی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به این که بسیاری از بیماران دیالیزی و پیوندی انجمن کلیوی از طریق مشاغل ناپایدار و کم درآمد امرار معاش می‌کنند اظهار داشت: در این روزها مشکلات این قشر از بیماران از بابت هزینه های بالای دارو و درمان بیشتر شده است بصورتی که رفت و آمد آنان به مرکز دیالیز به مشکل برخورده است و مردم از ترس اینکه این بیماران مستعد بیماری هستند آنان را به مرکز درمانی انتقال نمیدهند.

وی تصریح کرد: حال که آبرومندی و عزت‌ نفس این عزیزان مانع از آن شده که فریاد برآورند و از زخم‌ها مویه کنند، آیا بنا بر مسئولیت انسانی خود وظیفه نداریم صدایشان را بشنویم؟ صدای سینه‌هایی که فشار روزگار نفس‌ها را در آن به تلاطم و آشفتگی انداخته‌ است.

کارشناس امور بیماران انجمن خیریه کلیوی زنجان با تاکید بر اینکه باید دست بیماران کلیوی را گرم و خالصانه بفشاریم گفت: با کمک خیرین به رسم هر ساله در نزدیکی ماه مبارک رمضان و عید نوروز با کمک خیرین طی ماه اخیر در ایام نزدیکی به عید نوروز ، ۱۰۰ بسته مواد غذایی شامل روغن، برنج، مرغ، چای، قند در بین بیماران مددجوی تحت پوشش این انجمن توزیع شد.

این مسئول افزود: درصدد هستیم تا با مشارکت قلب‌های مهربان، با تامین اقلام غذایی و بهداشتی مورد نیاز بیماران دیالیزی و پیوندی، مرهمی کوچک بر آلام آنها بگذاریم.

باباخانی ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی جزء اولویت‌ها در این روزهای سخت کرونایی است و خیرین و مردم نوع دوست میتوانند هدایای نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب های مربوطه واریز و یا حضوری به انجمن خیریه کلیوی استان زنجان واقع در شهرک آزادگان انتهای خیابان فرودوین اهدا کنند تا گوشه ای از آلام این عزیزان کاهش پیدا کند .

وی گفت: خیران و مردم نوع دوست می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۷۱۹۶۵ واریز کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۴۳۳۴۱۲۲۶۳ واحد امور بیماران انجمن خیریه کلیوی تماس بگیرند.

با شیوع کرونا و توصیه به ماندن در خانه بسیاری از کسب و کارها تعطیل و عده‌ای نیز بیکار شدند، در این میان اقشار آسیب‌پذیری هستند که به صورت روزمزد کار می‌کردند و این وضعیت دشواری مضاعف برای آنها ایجاد کرده و خانواده‌هایشان را با مشکل معیشتی و درمانی مواجه کرده‌ است.

در این شرایط نهادهای حاکمیتی و خیران می‌توانند مرهمی بر زخم معیشتی این افراد باشند بیمارانی که در هفته ۳ بار درد دیالیز و هزینه های بالای دارو و درمان را تحمل می کنند البته تاکنون اقدامات حمایتی مختلف از سوی خیرین صورت گرفته اما کافی نیست و خیران و اقشار برخوردار جامعه می‌توانند نقش پررنگ‌تری داشته‌ باشند.

اکثر بیماران کلیوی زنجان در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند، مفهوم خانه‌نشینی برای همه یکسان نیست و سفره‌های خالی از نان وجود دارد که ضربه کرونا آن را سهمگین‌تر و اقشار آسیب‌پذیر را آسیب‌پذیرتر کرده‌ است. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست