• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • شناسه خبر: 14499

غربالگری مبتلایان به کرونا در زنجان اهمیت بالایی دارد/ تجربیات خوب زنجان مستندسازی شود

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: غربالگری مبتلایان به کرونا منجر در زنجان اهمیت بالایی دارد و منجر به کنترل بیماری می شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» کریستف هاملمن روز دوشنبه در جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در زنجان افزود: آنچه در ایران مورد توجه است تمرکززدائی در انجام تست های بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه با وجود شرایط شرایط کنونی ایران و سختی ها، تصمیمات خوبی در کنترل بیماری گرفته شده است، تصریح کرد: اثرات استفاده از تجارب پزشکان در بهداشت عمومی مشهود است.

هاملمن خاطر نشان کرد: آنچه در ایران مورد توجه است تمرکززدائی در انجام تست های بیماری کرونا است که در همه نقاط استان ها تست و خدمات مربوط به بیماری کرونا انجام می شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ، تشویق در خانه ماندن و بهسازی و محدود کردن مسافرت ها را از فعالیت های مهم بر شمرده و تاکید کرد: خوشحالیم که در ایران راهبردی انجام شد که توانست مرگ و میرها و موارد مثبت بیماری کرونا را کنترل کند.

وی ریشه یابی ها در کنترل این بیماری را حائز اهمیت برشمرده و افزود: هسته اصلی بسیج غربالگری روی پایه های قدرتمند دانشگاه‌های علوم پزشکی و سیستم pHc ( مراقبت های بهداشتی اولیه) است.

هاملمن با اشاره به اینکه تجاربی که ایران در این زمینه به دست آورده باید نوشته شده و  بین المللی شود، ادامه داد: همه اینها نشان از قدرتمندی سیستم بهداشت ایران است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: تجربیات خوب زنجان در برنامه نمونه گیری سرپایی  باید مستندسازی شده و با لوگوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شود.

دکتر قزلباش رئیس علوم پزشکی زنجان نیز در این برنامه با اشاره به اقدامات خوب استان در کنترل شیوع بیماری کرونا، افزود: دو وز قبل از گزرارش اولین مورد مثبت در کشور اولین جلسه استانی در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از روز اول تمام امکانات استان در اختیارقرار گرفت، گفت: تمام ارگان ها در این زمینه هماهنگ شده و اقدامات موثری صورت گرفت.

وی راه اندازی استودیو سلامت را از دیگر برنامه های موثر برشمرده و افزود: هر روز ۴ الی ۵ ساعت برنامه و گفت و گو در این استودیو صورت می گیرد.

گفتنی است نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در ایران، روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه سال جاری برای حضور و بازدید از روند اجرای طرح غربالگری سرپایی کرونا  به زنجان سفر کردند. / ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست