• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۳
  • شناسه خبر: 14841

کرونا با تعطیل کردن مراکز پیوند کلیه تعداد بیماران دیالیزی را افزایش داد

پیام ملّت- مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت تعطیل شدن مراکز پیوند و کم شدن تعداد پیوند کلیه باعث شده تا تعداد بیماران دیالیزی و نگرانی های آنها افزایش یابد.

محمد رضا طهماسبی در گفت و گو با «خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بیماران دیالیزی، پیوندی و مراقبتی زنجان ۱۸۶۰ نفر بیمار است که ۱۵۰۰ نفر از این بیماران با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه بیماری خارج شده است و ۴۶۰ نفر بیمار در مرکز بهمن و انجمن کلیوی مرکز شفا و نمایندگی های انجمن کلیوی در شهرستان ها تحت درمان دیالیز هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و پذیرش بیماران دیالیزی بیمارستان های درگیر کرونا روزانه ۱۸۰ بیمار در سه شیفت ۴ ساعته تحت درمان دیالیز هستند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه شرایط کنونی موجب تعطیل شدن مراکز پیوند و کم شدن تعداد پیوند کلیه شده است عنوان کرد: مسئله مذکور باعث شد تا تعداد بیماران دیالیزی بیشتر شود و دغدغه ها، نگرانی ها، خدمات و نیازهای بیماران دیالیزی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: انجمن کلیوی از خیرین همیشه همراه انجمن، همراهی بیشتری را در این روزها طلب می‌کند تا بتوانیم این دغدغه های درمانی و معیشتی و مخصوصا هزینه دارو و درمان این بیماران افزایش یافته تامین شود تا بیماران آسودگی خاطری پیدا کنند.

این مسئول با بیان اینکه مراجعین انجمن بیماران خاص بویژه پیوندی و دیالیزی هستند که از داروهای ایمنی استفاده میکنند افزود: مقاومت بدن این بیماران پایین است و در برابر بیماری های مسری واگیر از جمله بیماری کرونا مستعد تر است باید موارد پیشگیرانه را رعایت کنند.

طهماسبی با توجه به مشکلات بیماران در این روزها تصریح کرد: این بیماران در این روزها که بیماری کرونا برای این قشر خطرناک است ، نیاز به پک های بهداشتی از قبیل دستکش و ماسک و مواد شوینده دارند و همچنین در این شرایط کنونی که بیماران که کسب و کارشان لطمه دیده و از نظر معیشتی و هزینه های بالای درمانی نیز در مشکلات هستند همت خیرین را می طلبد تا در این امر خیر سهیم باشند.

وی در ادامه افزود: داروخانه کلینیک فوق تخصصی انجمن کلیوی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران کلیوی به دکتر رشیدی واگذار شد، که این داروخانه درفضای ۷۵۰ متری درمانگاه و کلنیک فوق تخصصی در طبقه همکف ساختمان مرکزی انجمن کلیوی قرار دارد تا بیماران کلیوی به راحتی و بدون مشکل خدمات درمان و دارویی را دریافت کنند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه کلینیک فوق تخصصی انجمن کلیوی که به همت خیر گرانقدر محمدحسین دیانتی و سایر خیرین زنجانی در اسفند ماه ۹۸ افتتاح شده است خاطر نشان کرد: با افتتاح این بخش تمامی خدمات درمانی، آموزشی و پیشگیری قابل ارائه به بیماران کلیوی مورد نیاز تجمیع میشود و بدون نوبت و به صورت رایگان به بیماران خدمات ارائه میشود .

طهماسبی افزود: امیدواریم به لطف الهی درآینده نزدیک پس ازتجهیز کامل کلینیک، موردبهره برداری و در اختیار بیماران کلیوی و همشهریان قرار گیرد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست