• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۴
  • شناسه خبر: 14904

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شهر جهانی ملیله در زنجان

پیام ملّت- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شهر جهانی ملیله تا پایان تابستان خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: راه‌اندازی دبیرخانه ملیله در مرکز این استان به منظور توسعه و ترویج  ملیله سازی در راستای آموزش به علاقه‌مندان و تربیت نیروی کار ماهر که قابلیت تجاری‌سازی دارند، در دستور کار امسال قرار دارد. امیدوارم این دبیرخانه تا پایان تابستان فعال و سازمان‌یافته باشد و با رعایت و نظارت در امور اجرایی و برنامه‌ریزی، انجام شود.

 ارجمند افزود: زیباشناختی ، جذابیت کالا و  ارزش‌آفرینی مسئله بعدی دیگری است که باید به آن بپردازیم، زیرا کالایی مانند ملیله که ارزش مادی دارد، ارزش فرهنگی و معرفی را نیز به مخاطب منتقل می‌کند. در این دبیرخانه علاوه بر آموزش های تخصصی، باید هنرمندان را با نیاز روز و بازار فروش آشنا کنیم و همچنین مباحثی چون بسته بندی، تولید و فروش هم مورد آموزش قرار داده می شود .

او  بیان کرد:‌ ما سعی می کنیم  به واسطه برگزاری جشنوارهای ملی و بین المللی در این حوزه شرایط لازم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و مناسب برای این صنعت – هنر را فراهم کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌های خود را حول محور جهش تولید تنظیم کرده است.

 ارجمند خاطرنشان کرد: براساس این برنامه زمانبندی شده فعالیت های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان و محصولات صنایع دستی آن انجام خواهد گرفت.

  او در پایان بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته ویژه شاغلان صنایع دستی در راستای کاربردی کردن  و تجاری‌سازی صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی عمومی کوتاه‌مدت و مقدماتی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی در سطح استان و برگزاری دوره‌های آموزشی تولید زنده(به آموزی) در رشته‌های شاخص صنایع دستی استان برای سال ۹۹ به منظور ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی برنامه‌ریزی شده است.

 دبیرخانه ملی شهر ملیله زنجان سال گذشته راه اندازی شد و در بهمن ماه سال گذشته زنجان از سوی شورای جهانی صنایع دستی بعنوان شهر جهانی ملیله لقب گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست