• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 14982

پنج شهرستان زنجان از لحاظ شیوع ویروس کرونا هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند

پیام ملّت؛ در حالی که ۱۳۲ شهرستان کشور که از لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت سفید دارند، از هشت شهرستان زنجان، پنج شهرستان هنوز در وضعیت قرمز هستند.

 پیام ملّت؛زهرابیات- حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز فعالیت مساجد در ۱۳۲ شهرستانی که شرایط سفید دارند خبر داد و اظهار داشت: ‌‌مساجد این شهرها ‌از فردا باز خواهد شد؛ نماز جمعه‌های این مناطق نیز برپا خواهد شد و مساجدی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند دو زیبایی دارند؛ یکی زیبایی معنوی و یکی زیبایی نظم و یعنی هم عمل واجب و هم عمل مستحب در آن انجام می‌شود.اما در این میان با کمال تاسف نام هیچ یک از شهرستان های استان زنجان در بین این ۱۳۲ شهرستان که وضعیت سفید از لحاظ شیوع ویروس کرونا دارند قرار نگرفت.

سوال اینجا است چرا در استانی که مدیران آن بر موفق بودن نتایج طرح غربالگری و شناسایی افراد مثبت، اطرافیان و نزدیکان آنان معتقد هستند، هنوز آرامش خیال از این بیماری به هیچ شهرستانی بازنگشته است و ویروس کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است؟

و چرا با وجود این که این بیماری ۱۳ اسفند، با ۲ هفته فاصله از کشور در زنجان شناسایی شد و این مدت فرصتی را در اختیار استان قرار داد که اقدامات سرنوشت‌سازی را انجام دهد، هنوز وضعیت سفید نیست؟

آیا مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند و این بیماری را جدی نمی گیرند؟ آیا مسئولان امر در استان های دیگر روش های بهتری برای پیشگری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده اند؟

۱۳۲ شهرستان در سطح کشور چه اقداماتی انجام داده اند که آن ها را از لحاظ شیوع ویروس کرونا به وضعیت مطلوب سفید رسانده است؟ آیا استان ما نیز از تجارب استان های دیگر در این خصوص استفاده خواهد کرد؟

بر اساس آن چه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرده است امروز نیز ۷ نفر دیگر بر آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان افزوده شده و جمع مبتلایان تا امروز به ۱۰۲۰ و فوت شدگان به ۱۰۸ نفر رسیده است، این وضعیت ابتلا تا چه زمانی در استان و شهرستان های زنجان ادامه دار خواهد بود؟

کرونا جان چند زنجانی دیگر را خواهد گرفت؟ مردم این استان چه زمان همانند سایر شهرستان ها و استان ها به وضعیت مطلوب خواهند رسید و نفس راحتی به دور از ماسک به ریه ها خواهند داد؟

مردمان شهر شور و شعور حسینی کی خواهند توانست همچون ماه رمضان سال های گذشته در مساجد حضور یابند و ختم جمعی قرآن داشته باشند؟ آیا مسئولین افق مشخص و محدوده زمانی برای سفید شدن وضعیت عدم ابتلا به کرونا در زنجان دارند؟

با تمام آن چه که گفته شد، امید مردمان سرزمین و استانم هنوز زنده است، امید مردمان این شهر بر این است تا قبل از اتمام ماه مهمانی خدا سایه این ویروس از استان و کشور ما کم شود و با یاری خداوند نماز عید فطر به صورت دسته جمعی در مساجد برگزار شود و عید فطر، عیدی پر شکوه تر از قبل با غلبه بر کرونا و پیروزی بر این موجود ریز منحوس باشد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست