• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۳
  • شناسه خبر: 15558

صرفه جویی ۹٫۰۲ میلیون متر مکعبی با پر کردن ۱۸۰ چاه غیرمجاز

پیام ملّت- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: سال گذشته تعداد ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد که منجر به صرفه جویی ۹٫۰۲ میلیون متر مکعبی آب شد.

یوسف رضاپور در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از سال ۹۶ تا ۹۸ در مجموع تعداد ۳ هزار و ۷۹۷ چاه غیرمجاز در استان زنجان پر شده است که این موضوع منجر به صرفه جویی حجم زیادی از آب شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد یک هزار و ۲۷ چاه غیر مجاز پلمپ شد، افزود: این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد ۱۳ و در سال ۹۸ تعداد ۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد. به عبارتی در مجموع از سال ۹۶ تا ۹۸ تعداد یک هزار و ۴۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۳۰۹ کنتور هوشمند بر روی چاه ها نصب شد، عنوان کرد: این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد ۲۲۴ کنتور هوشمند بر روی چاه ها نصب شده بود. گفتنی است که از سال ۹۶ تا ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۳۸۵ کنتور هوشمند بر روی چاه ها نصب شده است.

رضاپور با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰٫۲ میلیون متر مکعب آبگیری طرح های تغذیه مصنوعی صورت گرفته است، ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۷ آبگیری طرح های تغذیه مصنوعی ۲۶٫۹۵ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه از میان ۷ دشت استان تعداد ۵ دشت در حالت بحرانی قرار دارد، افزود: در میان این دشت ها، سطح آب زیرزمینی دشت ابهر که جزو مناطق حاد محسوب می شود ۳۱ متر افت کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه ۲ دشت دیگر که در شهرستان طارم و ماهنشان قرار دارند، چندان در معرض کم آبی قرار ندارند، تصریح کرد: روند مصرف می تواند ذخایر آبی استراتژیک را با بحران جدی روبرو کند چراکه روند مصرف بیش از میزان آب وارده به سفره های آب زیرزمینی است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست