• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۳
  • شناسه خبر: 15581

فناوری نوین نیاز سوادآموزی محرومان است

پیام ملّت-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بیشتر سوادآموزان استان زنجان از میان قشر محروم هستند، گفت: دسترسی قشر مذکور به فناوری نوین جهت یادگیری محدود است.

فرحناز فتحی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه اکثر سوادآموزان از میان مناطق روستایی و حاشیه نشین استان با دسترسی محدود به فناوری های نوین جهت آموزش هستند، اظهار کرد: فرایند یادگیری در صورت کنار رفتن مقطعی آموزش ها با چالش مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تداوم در امر یادگیری جهت تثبیت آموزش ضرورت دارد، عنوان کرد: برخی از اقدامات صورت گرفته جهت آموزش سواد آموزان پس از شیوع کرونا شامل تهیه و توزیع کاربرگ ها، DVD آموزشی، فایل های صوتی و تصویری آموزشی و نمونه سوالات میان سوادآموزان بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در صورت فراهم شدن امکان پخش برنامه های سوادآموزی از طریق رسانه محلی و استانی یادگیری و آموزش این قشر بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت، افزود: چرا که تکرار مطالب آموزشی موجب تثبیت آنها در ذهن مخاطب بزرگسال و در نتیجه یادگیری هرچه بهتر مطالب آموزشی می شود.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۶۶ روستا در سطح استان زنجان تحت پوشش کلاس های آموزشی سوادآموزی قرار دارند، ادامه داد: گفتنی است که در مجموع تعداد ۷۷۵ کلاس سوادآموزی در سطح استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۶۱۲ آموزش دهنده در استان زنجان مشغول به خدمت رسانی هستند، عنوان کرد: آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به صورت آموزش دهنده های آزاد، همکار فرهنگی، همکار کارمند و بازنشسته فرهنگی هستند. گفتنی است که تعداد فوق دربرگیرنده همه این آموزش دهنده ها در سطح استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سواد یکی از ضرورت‌های جامعه برای پیشرفت و ترقی محسوب می‌شود، تأکید کرد: قشر بی سواد جامعه از قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند که لازم است همه برای تحقق امر سوادآموزی تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست