• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۸
  • شناسه خبر: 15928

بیمارستان ۹۷ تخت خوابی امسال افتتاح می شود

پیام ملّت- فرماندار شهرستان تکاب گفت: بیمارستان ۹۷ تخت خوابی امسال مصادف با هفته دولت در شهرستان تکاب افتتاح خواهد شد.

محمود زمانی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بیمارستان ۹۷ تخت خوابی مذکور با تزریق اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان فوق ۹۷ درصد بوده است. این بیمارستان با هدف خدمات رسانی هرچه بیش از پیش به بیماران و مردم شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۱۲ کیلومتر از سمت روستای عربشاه گروس به سمت روستای یاسوکند بیجار آسفالت خواهد شد که این موضوع شهرستان تکاب را به زنجان حدود ۷۰ کیلومتر نزدیک خواهد کرد.

فرماندار شهرستان تکاب با بیان اینکه در برنامه های توسعه شهری شهرستان تکاب نگاه توسعه اشتغال حاکم است، عنوان کرد: لازم به ذکر است که در این راستا نخستین شرکت صنعتی پنیر لیقوان در شهرستان تکاب ایجاد می شود.

زمانی با اشاره به اینکه مجوز مجتمع خدمات رفاهی پس از گذشت ۹ ماه تلاش اخذ شد، بیان کرد: محل این مجتمع در ۳ راهی تخت سلیمان واقع شده و مکانی بوم گردی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه امسال کارگاه های تولید زیورآلات نیز ایجاد خواهد شد، ادامه داد: گفتنی است که همچنین واحدهای سنگ بری بزرگ مقیاس با فناوری بالا و با رویکرد صادراتی ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان تکاب با اشاره به اینکه همچنین ایجاد کارگاه های فرش دستبافت نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این اقدام با هدف رونق اقتصادی و توسعه اشتغال صورت می گیرد.

زمانی با بیان اینکه شهرستان تکاب از ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان تشکیل شده است، عنوان کرد: تخت سلیمان به نوعی تجلی تمدن و طبیعت است و زمانی پایگاه سیاسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تکاب دارای ۵۹ معدن از جمله ۲ معدن طلا است، افزود: حدود ۴۰ درصد از ذخیره انباشت طلا در تکاب واقع شده است.

فرماندار شهرستان تکاب خاطرنشان کرد: حدود ۸ درصد از تولید داخلی طلای کشور به واسطه این ۲ معدن و به عبارت دیگر توسط ۴ شرکت فرآوری طلا صورت می گیرد.

زمانی با بیان اینکه تخت سلیمان دارای حدود ۱۷۰ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی است، ادامه داد: از جمله جاذبه های طبیعی آن می توان به بناهای ایلخانی، چشمه های آب گرم، گودال زندان سلیمان، حمام های تاریخی و مسجد جامع اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی موجود است، بیان کرد: همچنین ۲۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین و ۱۴ هزار صندوق زنبورعسل از جمله دیگر ظرفیت های این شهرستان است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست