• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
  • شناسه خبر: 16085

اختصاص ۱۰۰۰میلیون ریال اعتبار به روستای سیل زده کهیا

پیام ملّت- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در حال حاضر از محل اعتبارات ملی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه های آبخیزداری در استان در نظر گرفته شده است.

جعفر بیات در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: برای اجرای پروژه آبخیزداری در شهرستان طارم، ۱۰۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت احداث سازه کنترل سیلاب در بالا دست روستای کهیا که دچار سیلاب شد در نظر گرفته شده تا برای این امر هزینه شود.

وی افزود: اگر در طی سال اعتبار بیشتری جذب شود در جهت احداث سازه های بیشتر در این منطقه که دچار سیلاب شد استفاده خواهد شد  تا بر روی سیلاب های احتمالی کنترل بیشتری انجام گیرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان این که تا حال حاضر آبخیزداری استان در این منطقه از طارم اقداماتی انجام نداده است گفت: باوجود اجرای طرح هادی در روستای کهیا ظاهرا مسیر با ابعاد لازم برای عبور سیلاب از بستر طبیعی آبراهه موجود در بافت روستا تعبیه و یا بازگشایی نشده که شاید در اثر عدم همکاری کافی اهالی با بنیاد بوده و لذا سیلابهای با دبی نه چندان بالا نیز در روستا خسارت ایجاد کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: مردم نیز همراهی مناسبی نیز نداشته اند و علاوه بر عدم باز گشایی مسیر عبور سیلاب اقدام به ساخت و ساز و کشت محصولات کشاورزی کرده و موجب مسدودی این مسیل شده اند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که در حال حاضر از محل اعتبارات ملی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه های آبخیزداری در استان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته که امکان افزایش این مقدار نیز وجود دارد.

وی با بیان این که چند روستا در طارم وضعیت روستای کهیا را دارند ابراز داشت: در این روستا ها نیز مسیل از وسط روستا رد شده است اما روستائیان اقدام به ساخت و ساز کرده و حریم سیلاب را تصرف نموده اند که حتی سیلابی با دبی پایین نیز خساراتی را در پی خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: از اهالی محترم روستاهای طارم و همه روستاهای استان درخواست میکنیم بستر و حریم دره ها، آبراهه ها و رودخانه ها را آزاد بگذارند تا متحمل خسارت سیلاب به تاسیسات مسکونی یا باغی و کشاورزی نشوند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست