• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • شناسه خبر: 16387

مجلس یازدهم متکی به فرد نیست/ در مجلس یازدهم، «نماینده‌تر» نداریم

پیام ملّت- نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم متکی به فرد نیست و در قالب یک تیم فعالیت خواهد کرد، افزود: خوشبختانه در مجلس یازدهم افراد بسیار متخصص و کار کشته‌ای حضور دارند.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» به نقل فارس، مصطفی طاهری، عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه زنجان است، وی که از فعالان سیاسی استان زنجان است و در دوره قبل ریاست جمهوری به عنوان رئیس ستاد رئیسی فعالیت داشت.

مصطفی طاهری، در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۵۹ هزار و ۶۰۳ رای، از حوزه انتخابیه زنجان و طارم به عنوان نفر نخست راهی مجلس شورای اسلامی شد.

برای روشن شدن مواضع وی در مورد ریاست مجلس و برنامه‌های آینده مجلس، اولویت‌ها، عملکرد مجلس دهم و… با وی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

فکر می‌کنید چه کسی شرایط ریاست مجلس را دارند؟ و معیارهای شما چیست؟

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زندگی در برخی مواقع در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که انتخاب بین خوب و خوبتر و خیلی خوبتر است و مجلس یازدهم در انتخاب رئیس و نواب به هر انتخابی که برسد برای کشور، نظام و انقلاب کارساز و مفید خواهد بود.

مصطفی طاهری با بیان اینکه برای مجلس آتی کسانی که شرکت کرده‌اند و کاندیدای ریاست و نواب شده‌اند، افراد بسیار متبحر و کار بلد هستند که انتخاب از بین آنها بسیار آسان است، گفت: انتخاب هر کدام از بزرگواران فرقی ندارد و همه این افراد توانایی کار جهادی و انقلابی را دارند چرا که این افراد انقلابی و جهادی هستند.

وی با بیان اینکه حاضران در صحنه برای به دست گرفتن کرسی‌های ریاست و نوابی با معیارهای مختلف و نامزدهای خوب و توانمندی هستند، تصریح کرد: به اعتقاد من حتی اگر در بین افراد حاضر و نامزدها قرعه‌کشی هم انجام شود، منتخبان افراد توانمندی خواهند بود که توانایی اداره مجلس و انجام کارهای بزرگ را خواهند داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ریاست مجلس آقای قالیباف و حاج بابایی نامزد شده‌اند که هر کدام ظرفیت‌های خوبی دارند، ادامه داد: هر دو بزرگوار دارای توانمندی‌های ویژه‌ای هستند، آقای قالیباف در بحث کارهای اجرایی سابقه خوبی دارد و آقای حاج بابایی هم سال‌ها در مجلس حضور داشتند و با کارهای قانون‌گذاری آشنایی کافی دارند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم متکی به فرد نیست و در قالب یک تیم فعالیت خواهد کرد، افزود: خوشبختانه در مجلس یازدهم افراد بسیار متخصص و کار کشته‌ای حضور دارند و این امر نشان دهنده یک مجلس قوی است.

رئیس مجلس یازدهم باید جهادی و کاربلد باشد

طاهری در مورد مهمترین و اولویت‌های مجلس آینده گفت: اگر بخواهیم امروز در مورد مشکلات کشور صحبت کنیم لیست بلند بالایی خواهد بود که به نظر رئیس مجلسی می‌خواهیم که کار بلدتر و جهادی‌تر باشد و اولویت‌ بندی را نه در شعار بلکه بلد باشد و برای کمک به حل آنها اقدام کند.

وی با بیان اینکه نباید مجلس یازدهم وقت خود و مردم را صرف امور و اقدامات سطحی کنیم که خروجی آن چنانی نداشته باشد و یا خروجی کمتری داشته باشد، اظهار داشت: باید با شناخت مشکلات و مسائل ریشه‌ای برای حل آنها اقدام کنیم و با صرف وقت خود برای مشکلات و مسائل کم اهمیت وقت خود، مردم و شورای نگهبان را نگیریم.

ما در مجلس ما «نماینده‌تر» نداریم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلات باید ریشه‌ای حل شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در چهار سال عمر مجلس یازدهم مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم و به دنبال مشکلات سطحی نباشیم.

طاهری با بیان اینکه رئیس مجلس باید خودش اعتقاد به جایگاه خود که قانون اساسی به وی داده را داشته باشد، چرا که ما در مجلس همه نماینده هستند و نماینده‌تر نداریم، گفت: کسی که رئیس مجلس شد باید برای حل مشکلات و مسائل کشور با هیأت رئیسه و همه نمایندگان مجلس همفکری و کار کند و از ظرفیت همه نمایندگان بهره بگیرد.

مهمترین اولویت مجلس یازدهم چیست؟

وی با بیان اینکه نکته دیگر این است که به هر حال در دو سال اخیر مشکلات اقتصادی زیادی که با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که تحمیل شده و با توجه به اینکه دولت مسیرهایی ناموفقی که در برجام رفت، به وجود آمده است، گفت: دولت دوازدهم دولت پیر و خسته‌ای است که باید در کنار جسارت، مصلحت اندیشی داشته باشد و کارها را با دواندیشی و عقل پیش ببرد و مصلحت اندیشی و دوراندیشی نباید بهانه‌ای باشد که سرعت انجام کارها را بگیرد. 

نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث شفافیت باید اولویت مجلس یازدهم باشد، گفت: اکثر مشکلاتی که امروز در کشور داریم، اعم از آشفتگی بازار خودرو، مسکن، بحث‌های اقتصادی، درآمدهای مالیاتی و… به عدم شفافیت بازمی‌گردد که باید حل شود.

نظرتان در مورد شفافیت چیست؟

طاهری با تاکید بر اینکه بحث شفافیت باید در ابتدا از خود مجلس آغاز شود، تصریح کرد: باید هیأت رئیسه مجلس یازدهم قانون شفافیت مالی، سیاسی و به ویژه آرای نمایندگان را در اولویت قرار دهند و با تصویب آن در مجلس گام‌های محکمی در راستای شفافیت در کشور بردارند.

وی با انتقاد از مصونیت نمایندگان و با بیان اینکه نباید هر نماینده‌ای هر کاری و خلافی را دلش خواست انجام بدهد و از مصونیت نمایندگی استفاده کند، تصریح کرد: باید نمایندگان در اتاق شیشه‌ای باشند و همه فعالیت آنها به خوبی دیده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار مجلس یازدهم شفافیت بوده است و نباید از آن کوتاه بیاید، تصریح کرد: در این راستا مردم، جوانان انقلابی و رسانه‌های نباید کوتاه بیایند و این امر را مطالبه کنند تا این قانون مصوب و اجرایی شود و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد، اصلاح امور انجام نخواهد شد.

طاهری با اشاره به اینکه جایگاه مجلس رفیع است و بسیاری از سیاست‌های خارجی کشور نیز از مجلس آغاز می‌شود، تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که به مجلس ضربه می‌زند نگاه سطحی و حوزه‌ای و محلی به نمایندگی است که بسیار آسیب‌زا است و باید این نگاه نمایندگان در مجلس یازدهم اصلاح شود تا مجلس بتواند به بحث‌های کلان کشور بپردازد.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باید نماینده داشته باشدپاکدستی است، نظر شما در این زمینه چیست؟

وی یکی از ویژگی‌ها و معیارهای هیأت رئیسه را پاکدستی برشمرد و گفت: پاکدستی یک ویژگی مهم است که باید همه اعضای هیأت رئیسه به آن پایبند و خود نیز پاکدست باشند.

نمایندگان با کسی عقد اخوت نبسته‌اند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و رای نمایندگان برای هیأت رئیسه یک ساله است، تصریح کرد: هر عضو هیات رئیسه که نتواند به خوبی عمل کند و در اجرای اولویت‌های مجلس ناموفق باشد و از چهارچوب‌های انقلابی عدول کنند، قطعا از سوی نمایندگان کنار گذاشته خواهد شد.

رای بالای نمایندگان به هیأت رئیسه چه اهمیتی دارد؟

طاهری در مورد اهمیت رای بالای رئیس مجلس گفت: به نظر من رای بالا و یا نصف به اضافه یک رای، که برای ریاست مجلس لازم است چندان فرقی ندارد هر چند که رای بالا اهمیت دارد و ما قبول کردیم مردم سالاری را و وقتی انتخاب هیأت رئیسه تمام شد، رئیس مجلس، رئیس همه نمایندگان است و باید برای حل مشکلات کشور همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه هدف نمایندگان باید اولویت‌های ملی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، تصریح کرد: وقتی اولویت ملی باشد رای اهمیت ندارد و همه نمایندگان باید همدل و همداستان برای سربلندی و موفقیت کشور تلاش کنند.

جامعه تحمل و کشش تنش و درگیری را ندارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در مورد مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم و با اشاره به اینکه امروز ما با مشکلات داخلی و خارجی و فرهنگی، امنیتی و اقتصادی روبه‌رو هستیم، افزود: امروز اگر بخواهیم اولویت قرار دهیم همه مشکلات به هم دیگر ربط دارند و به ویژه اینکه همه مشکلات اکثرا به اقتصاد وابستگی دارد و برای حل بسیاری از مشکلات را باید از حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی آغاز کنیم و حل بسیاری از آنها هم توجه به جهش اقتصادی است.

نظر شما در رابطه با آینده مجلس و دولت چیست؟

طاهری در ادامه در مورد پیش‌بینی خود از رابطه مجلس و دولت گفت: جامعه تحمل و کشش تنش و درگیری را ندارد و نمایندگان هم وقتی برای مناقشات سیاسی ندارند و باید اولویت حل مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه باید حل مشکلات مردم در اولویت باشد و گرایشات سیاسی اهمیتی برای مجلس ندارد، تصریح کرد: افراد ناکارآمد و فاسد در جمهوری اسلامی نباید جایگاهی داشته باشند و باید کنار گذاشته شوند و افراد توانمند و دلسوز با هر گرایشی روی چشم ما جا دارند.

وی در مورد عملکرد مجلس دهم گفت: من به مجلس دهم نمره و امتیاز پایینی می‌دهم در مجلس دهم رئیس مجلس تصمیم‌گیرنده بود نه نمایندگان مجلس و روی هم رفته مجلس کم کاری را داشتیم هر چند مجلس قوانین خوبی هم تصویب کرده است./ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست