• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16893

جزئیاتی جدید از راه‌اندازی مدارس ویژه در استان زنجان/ مدارسی که تابستان و تکلیف شب ندارند

پیام ملّت- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اعلام جزئیاتی جدید از راه‌اندازی مدارس ویژه در این استان به تفاوت این مدارس با مدارس سما پرداخت.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر در گفتگو با خبرگزاری آنا با تشریح جزئیات نشست خود با سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی (سازمان سما) با موضوع راه‌اندازی مدارس ویژه در استان زنجان اظهار کرد: دائماً در حال بررسی موضوع هستیم و برای راه‌اندازی مدارس ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان رایزنی می‌کنیم.

وی با اعلام این خبر که سه‌شنبه (۲۰ خرداد) نام مدارس ویژه تصویب می‌شود، اضافه کرد: «دکتر بطحایی» و تیمی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در زنجان علاوه بر بازدید از روند راه‌اندازی مدارس ویژه و آماده‌سازی فضاها تصمیم نهایی خود را در این باره اعلام خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از اواخر سال ۱۳۹۷ به‌دنبال راه‌اندازی این نوع مدارس بود و اکنون در شرایط خوبی برای تحقق این هدف به سر می‌برد.

فیروزفر در پاسخ به این پرسش که مدارس ویژه دقیقاً چه تاریخی گشایش می‌یابد؟ یادآور شد: این مدارس مهر امسال به‌عنوان پایلوت کشوری راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وظایف اصلی این مدارس چه خواهد بود؟ بیان کرد: وظیفه این مدارس تربیت نیروهای متعهد و متخصص از پایه ابتدایی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این مدارس در کنار مدارس سما فعال خواهند بود؛ اما جزء مدارس سما نیستند، تبیین کرد: استان زنجان در زمینه راه‌اندازی مدارس مهارت‌آموزی پیش‌رو بوده و مدارس ویژه نیز نیازمند فضاهای خاصی هستند.

فیروزفر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راستا سطح گسترده و کاربری‌های متفاوت را در اختیار این مدارس ویژه قرار داده است.

وی درباره شیوه آموزشی مدارس ویژه نیز متذکر شد: فعالیت این مدارس از «مهر تا مهر» خواهد بود، به‌طوری‌که تعطیلی تابستان نخواهیم داشت و تمام فعالیت‌های مربوط به تعلیم و تربیت و مهارت‌آموزی یک دانش‌آموز در مدارس انجام خواهد شد و چیزی به نام تکلیف شب نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به‌طور کامل در مدارس ویژه اجرا خواهد شد؛ علاوه بر آن مهارت‌های ورزشی، هنری، زندگی، زبان‌های خارجه و مهارت‌هایی که یک دانش‌آموز باید در طول دوران تحصیلی فرابگیرد به اجرا درخواهد آمد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست