• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۹
  • شناسه خبر: 17107

حوادث گازگرفتگی ۵۰ درصد کاهش یافت

پیام ملّت-مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:حوادث گازگرفتگی استان زنجان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

موسی احمدلو در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه تأمین گاز مشترکین در سال ۹۸ با میانگین روزانه ۶ میلیون و ۹۱۴ هزار مترمکعب و میانگین سالانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ مترمکعب گاز طبیعی بوده، اظهار کرد: تعداد حوادث گازگرفتگی منجر به فوت در سال گذشته ۳ نفربوده است این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد حوادث گازگرفتگی منجر به فوت، ۶ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه اين شرکت همواره به عنوان يکي ازدستگاه هاي پيشگام اصلاح الگوي مصرف دراستان با اجراي طرح ها و پروژهاي زيربنايي گام هاي موثري درراستاي ترويج فرهنگ مصرف ايمن و بهينه گازبرداشته است ادامه داد: یکی ازمسئولیت های اجتماعی گاز زنجان، فرهنگ سازی عمومی براي آشنایی مشترکین باخطرات احتمالی گازطبیعی است كه دراين ميان دانش آموزان؛نقشي مهم وكاربردي ايفا مي كنند. لذا با تلاش۱۱ساله ی شرکت گاز استان زنجان براي فرهنگ سازي مصرف بهينه و رفتارهاي ايمن در قالب اجراي طرح هميار گاز؛ ۱۴۰ هزار دانش آموز زنجاني زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه توجه به آموزش همگاني شهروندان درمدارس و مساجد استان در راستاي مصرف بهينه و ايمن گازطبيعي وتوجه جدي به اين مسئوليت اجتماعي از مهم ترين اهداف طرح هميار گاز است افزود: جامعه هدف این طرح که درنوع خود باتوجه به دامنه و گستردگی ونوع اجرای آن کم نظیراست، مدارس شهری و روستایی وهمه مشترکین گازطبیعی درسطح استان است وبه این ترتیب درنهضتي فراگیربرای ارتقای فرهنگ عمومی تلاش می شود.

احمدلو با تأکید بر اینکه سالانه ۳۵ كارشناس منتخب ازهمكاران به خصوص روئساي ادارات گازدر شهرستان هاي زنجان، ابهر، سلطانيه، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، دندي، ايجرود و طارم برای آموزش و اطلاع رسانی به مدارس و مساجد استان اعزام مي شوند ادامه داد: از این طریق دانش آموزان علاوه بر آموزش هاي چهره به چهره ي كارشناسان، اقلام فرهنگي شامل كتابچه هاي آموزشي و كارت هميار گاز دریافت می نمایند و ايشان در ادامه آموزش هاي خود با مطالعه و بررسي اين اقلام، مهم ترين اطلاعات ممكن را دريافت می كنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی اعم از اطلاع رساني به گويش محلي با پخش انيميشن آقاي ايمني از صدا و سيماي زنجان، اطلاع رساني به گويش محلي در مورد مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي در قالب پيام بازرگاني از راديو زنجان به صورت روزانه در فصول سرد سال و پخش تيزرهاي آموزشي انيميشني از سيماي زنجان؛ شبكه اشراق صورت مي گيرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به اقدامات فرهنگی انجام شده اشاره و عنوان کرد: مشاركت گاز زنجان با صدا و سيماي مركز زنجان در ساخت سريال«خان ننه» و «یاشا» در راستاي گازرساني به روستاها و مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي و فرهنگ سازي مصرف ايمن و بهينه گاز طبيعي؛ مصاحبه‌ي مديرعامل، رئيس روابط عمومي و حضوركارشناسان گاز زنجان در برنامه‌هاي مختلف رادیویی و تلويزيوني و رسانه‌هاي محلي براي آگاه‌سازي مردم شريف استان و تشريح چگونگي مصرف ايمن و بهينه‌ي گاز طبيعي از جمله این اقدامات فرهنگی بوده است.

وی افزود: همچنین بهره‌مندي از توانمندي روساي نواحي جهت اطلاع‌رساني گسترده‌تر در شوراي اداري و گازبانان در مناطق روستايي بهره‌مند از گاز طبيعي، ارائه كتاب «راهنماي استفاده‌ي ايمن و بهينه از گازطبيعي» به مشتركين در زمان اشتراك پذيري، برگزاری جلسه آموزشی توجیهی برای گازبانان روستاهای استان، برگزاری جلسه آموزشی برای کارگزاران دفاترپیشخوان استان و ارائه خدمات الكتـرونيكي براي تسهیل و تسريع در خـدمات و افـزايش رضايتمندي مشتركين، از جمله سایراقدامات فرهنگي انجام شده است.

احمدلو یادآور شد: در سال ۸۷ پيشنهاد طرح هميار گاز برای اولين بار در كشور توسط گاز زنجان مطرح و به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا مي شود تا با اين حرکت فرهنگیِ ارزشمند و موثر در کنار ارائه آموزش های مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعی ضروری ترين اطلاعات در اختيار دانش آموزان و شهروندان قرار گيرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست